جهاد اسلامی: قطع کمک‌های آمریکا به آنروا به معنای مشارکت در جنگ غزه است

جهاد اسلامی: قطع کمک‌های آمریکا به آنروا به معنای مشارکت در جنگ غزه است
شنبه 7 بهمن 1402 - 19:13

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد اقدام آمریکا و برخی کشورهای غربی در زمینه قطع بودجه آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) به مثابه مشارکت در جنگ نسل‌کشی علیه مردم غزه است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رسانه های فلسطینی، جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد: همزمانی قطع بودجه آنروا با صدور حکم دیوان دادگستری بین المللی، به منزله مجازات ملت فلسطین به دلیل مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی است.

این جنبش در ادامه درباره هر گونه تضعیف آژانس و پیامدهای خطرناک آن برای منطقه هشدار داد و تأکید کرد: هر گونه تلاش برای تصفیه قضیه فلسطین با شکست مواجه خواهد شد.

در پی اتهام زنی رژیم اسرائیل به ۱۲ کارمند سازمان ملل مبنی بر نقش داشتن در حملات ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی)، آمریکا که همواره ادعای حمایت از مردم فلسطین و کمک به آنها را دارد، روز جمعه اعلام کرد کمک‌های مالی خود را به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی قطع کرده است.

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد: «ایالات متحده آمریکا از اتهامات‌ در مورد دست داشتن ۱۲ کارمند آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر بسیار نگران است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «وزارت امور خارجه به طور موقت کمک های مالی اضافی برای آنروا را متوقف کرده است و ما در حال بررسی این اتهامات و اقدامات سازمان ملل برای رسیدگی به آنها را بررسی می کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: آمریکا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این اتهامات با دولت اسرائیل تماس گرفته است و ما در این خصوص به اعضای کنگره اطلاع داده ایم. ما ارتباط نزدیک خود را با سازمان ملل و اسرائیل در رابطه با این موضوع حفظ خواهیم کرد.

یک مقام ارشد سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که مقامات اسرائیل، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد (آنروا) در حملات ۷ اکتبر مشهور به عملیات طوفان الاقصی در اختیار این نهاد قرار داده اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای گفت که "فورا" قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می کند.

رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت: «مقامات اسرائیل اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آنروا در حملات هولناک ۷ اکتبر در اختیار ما قرار داده اند.»

لازارینی ادامه داد که تحقیقات در مورد دخالت ادعایی کارمندان آغاز شده است و کسانی که در این حملات نقش داشته اند «از طریق پیگرد کیفری» پاسخگو خواهند شد.

وی گفت: «این ادعاهای تکان دهنده در حالی مطرح می شود که بیش از ۲ میلیون نفر در غزه به کمک های حیاتی که آژانس از زمان شروع جنگ در غزه ارائه کرده است، وابسته هستند.»

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز و ضربات سهمگینی به صهیونیست ها وارد کردند؛ رژیم صهیونیستی برای جبران شکست نظامی و اطلاعاتی خود در عملیات طوفان الاقصی به جای این که با مقاومت غزه درگیر شود، از همان روز اقدام به بمباران مناطق مسکونی، مراکز درمانی و فرهنگی نوار غزه کرد که در اثر آن تاکنون بیش از ۲۵ هزار فلسطینی شهید و نزدیک به ۶۴ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها