از سوی یک وب سایت نظامی آمریکایی صورت گرفت؛

افشای پنهانکاری پنتاگون درباره حملات انصارالله یمن به کشتی‌های جنگی واشنگتن و لندن

افشای پنهانکاری پنتاگون درباره حملات انصارالله یمن به کشتی‌های جنگی واشنگتن و لندن
شنبه 7 بهمن 1402 - 19:19

یک وب‌سایت نظامی آمریکا از پنهانکاری پنتاگون درباره حملات انصارالله یمن به کشتی‌های جنگی ایالات متحده و انگلیس خبر داد.

العالم- یمن

به گزارش العالم، وب‌سایت آمریکایی The Drive، که متخصص در امور نظامی است، اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون)‌ تمایل دارد حملات انصارالله یمن در منطقه را به صورت کامل اطلاع‌رسانی نکند تا به زعم این منبع، از تشدید دامنه درگیری‌ها جلوگیری کند.

این وب‌سایت خاطرنشان کرد که فرماندهی مرکزی آمریکا، روز جمعه از رهگیری موشک مهاجم به کشتی "یو اس اس کارنی" خبر داد.

طبق این گزارش، مقامات آمریکایی درباره حملات انصارالله تناقض‌گویی می‌کنند؛ آنها در حالی‌که گفته بودند موشک رهگیری‌شده در روز جمعه اولین عملیات از این‌دست بوده، پیشتر از هدف قرار دادن موشکی که به سمت ناو جنگی "یو اس اس لوپن" شلیک شده بود، خبر داده بودند.

این منبع آمریکایی با این ادعا که این تناقض‌گویی‌ها به نگرانی ایالات متحده از یک درگیری بزرگ‌تر برمی‌گردد، خاطرنشان کرد که احتمالا پیشتر نیز انصارالله کشتی‌های جنگی آمریکا را هدف قرار داده‌اند ولی در آن زمان فاش نشده است.

مقامات انگلیسی همچنین اشاره کردند که ناوشکن HMS Diamond Type 45 نیروی دریایی سلطنتی ممکن است در اوایل ماه جاری توسط حوثی‌ها مورد حمله قرار گرفته باشد.

چهارشنبه گذشته، انصارالله یمن اعلام کرد که یک کشتی جنگی آمریکایی را با سلاح مناسب هدف قرار داده است. این حمله به طور رسمی از سوی وزارت دفاع آمریکا تکذیب نشد و ناظران از دستور دولت آمریکا برای پنهانکاری درباره حملات انصارالله سخن می‌گویند.

آمریکا و انگلیس برای توقف عملیات انصارالله علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، مواضعی در یمن را هدف حملات جنگنده‌های خود قرار داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها