دیدار سفیر ایران با دو مقام اندونزی با محور توسعه روابط قضایی و موافقتنامه انتقال زندانیان

دیدار سفیر ایران با دو مقام اندونزی با محور توسعه روابط قضایی و موافقتنامه انتقال زندانیان
جمعه 13 بهمن 1402 - 14:38

«محمد بروجردی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا با «یاسونا لائولی» وزیر دادگستری و حقوق بشر و «مارتینوس حوکوم» رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران

محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا روز گذشته با هدف توسعه روابط قضائی، حقوق بشری، پیگیری امضای موافقتنامه انتقال محکومین و شرح وضعیت وخیم برخی از زندانیان ایرانی در زندان‌های اندونزی با آقای یاسونا لائولی وزیر دادگستری و حقوق بشر اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات بر ضرورت انتقال زندانیان ایرانی به زندان‌های نزدیک به پایتخت و امضای موافقتنامه انتقال محکومین جهت انتقال آنان به کشور، تأکید شد.

طرف اندونزیایی نسبت به انتقال زندانیانی که از نظر وضعیت جسمانی در شرایط نامطلوبی قرار دارند به زندان‌های نزدیک به پایتخت و بهره‌مند از امکانات پزشکی-درمانی، قول مساعد داد.

وی ضمن تأکید بر عدم وجود چتر قانونی در اندونزی برای امضای موافقتنامه انتقال محکومین با ایران و سایر کشورهای خارجی، نسبت به تهیه پیش‌نویس نهائی طرح انتقال محکومین و ارائه آن به مجلس نمایندگان اندونزی در سال جاری جهت بررسی طرح مذکور، متعهد شد.


ملاقات سفیر ایران با «مارتینوس حوکوم» رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر اندونزی

محمد بروجردی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در اندونزی همچنین در روز گذشته با هدف توسعه روابط تهران و جاکارتا در زمینه مبارزه با مواد مخدر و عملیاتی نمودن یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه مقابله با قاچاق غیرقانونی مواد مخدر، روان‌گردان‌ها و پیش‌سازها که در ماه مِی سال ۲۰۲۳ در جریان سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به جاکارتا به امضا رسید، با ژنرال مارتینوس حوکوم رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات بر ضرورت توسعه همکاری‌های طرف اندونزیایی با ستاد مبارزه با مواد مخدرجمهوری اسلامی ایران جهت مبارزه مشترک با قاچاق مواد مخدر و اجرای مفاد یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه مقابله با قاچاق غیرقانونی مواد مخدر، روان‌گردان‌ها و پیش‌سازها، تأکید شد.

طرف اندونزیایی نیز ضمن استقبال از توسعه روابط با ایران در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر بر تقویت بیش از پیش همکاری‌های دو کشور در راستای ریشه‌کن نمودن قاچاق مواد مخدر تأکید نمود.

پربیننده ترین خبرها