بیانیه سوریه در واکنش به حمله آمریکا/توجیه واشنگتن را قاطعانه رد می‌کنیم

بیانیه سوریه در واکنش به حمله آمریکا/توجیه واشنگتن را قاطعانه رد می‌کنیم
شنبه 14 بهمن 1402 - 15:09

وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن تجاوز واشنگتن به خاک این کشور اعلام کرد که آمریکا بار دیگر ثابت کرد که منبع اصلی بی‌ثباتی در جهان است و نیروهای نظامی آن صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد که تجاوز امروز آمریکا به کارنامه این کشور در نقض حاکمیت و تمامیت ارضی و امنیت مردم سوریه افزوده می‌شود.

بر اساس این بیانیه، آمریکا بار دیگر ثابت کرد که منبع اصلی بی‌ثباتی در جهان است و نیروهای نظامی آن صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: سوریه این تجاوز آشکار را محکوم و تمام بهانه‌ها و دروغ‌های مطرح شده از سوی دولت آمریکا برای توجیه حمله را قاطعانه رد می‌کند.

فرماندهی مرکزی تروریست های آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام بامداد امروز با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ به وقت شرق آمریکا (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

سنتکام مدعی شد: نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ موضع را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.

مقام‌های آمریکایی گفتند که هواپیماهای نیروی هوایی این کشور از جمله بمب‌افکن‌های بی-۱بی سه هدف را در عراق و چهار هدف را در سوریه با ۱۲۵ موشک هدایت‌شونده نقطه‌زن و به مدت بیش از ۳۰ دقیقه موشک باران کردند.

سنتکام همچنین ادعا کرد که در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات (بمب و راکت) نقطه زن به کار گرفته شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات ها، مقرها و مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبارهای ذخیره پهپادها و تاسیسات لجستیکی (زنجیره تامین تدارکات و مهمات) گروههای تحت حمایت ایران هدف قرار گرفته اند.

این حملات پس از آن صورت گرفت که هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در مناطق مرزی سوریه و اردن، سه نظامی ارتش آمریکا به هلاکت رسیده و ۴۰ نظامی دیگر این کشور نیز زخمی شدند.

منابع خبری اعلام کردند که در جریان حمله هوایی بامداد امروز آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق سه نفر شهید و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند. همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ شهید و ۱۸ زخمی برجای گذاشت.

پربیننده ترین خبرها