صنعا: هدف حملات آمریکا و انگلیس سرپوش گذاشتن بر نسل‌کُشی در غزه است

صنعا: هدف حملات آمریکا و انگلیس سرپوش گذاشتن بر نسل‌کُشی در غزه است
يکشنبه 15 بهمن 1402 - 23:23

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای هدف از تجاوزات آمریکا و انگلیس به خاک این کشور را سرپوش گذاشتن بر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد.

العالم - یمن

به گزارش شبکه المسیره، در بیانیه وزارت امور خارجه یمن آمده است: تجاوز آمریکایی‌-انگلیسی به پایتخت و استان‌های حجه، صعده، تعز و البیضاء را محکوم می‌کنیم و آن را ناقض موازین بین‌المللی، قانون و منشور سازمان ملل متحد می‌دانیم.

این وزارتخانه همچنین اضافه کرد: تجاوز آمریکایی-انگلیسی به جمهوری یمن برای سرپوش گذاشتن دائمی بر جنایات جنگی و نسل‌کشی دشمن صهیونیستی در غزه است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: آمریکا و انگلیس را مسوول ادامه تهدید کشتیرانی و تجارت بین‌المللی می‌دانیم؛ چرا که حضور غیرقانونی نیروهای آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و عرب نوعی اشغالگری است و همه کشورهای مُشرف به این دو دریا باید با آن مقابله کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که آمریکا و انگلیس شامگاه شنبه (۱۴ بهمن ماه) به وقت محلی در بیانیه مشترکی ادعا کردند که نیروهای آنها به ۳۶ موضع «حوثی‌ها» (انصارالله) در ۱۳ نقطه در یمن حمله کرده و این اهداف در راستای کاهش توانایی‌های انصارالله در تهدید تجارت جهانی صورت گرفته است.

پیش از این، شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد که ایالات متحده و انگلستان بیش از ۳۰ هدف انصارالله یمن را در ۱۰ نقطه از یمن هدف حملات خود قرار داده اند و این اهداف شامل مراکز فرماندهی و انبارها، سامانه‌های موشکی، پرتابگرها و سایر توانایی‌های نظامی انصارالله یمن بوده است.

به گفته مقامات آمریکایی، این حملات با استفاده از جنگنده‌هایی که از روی ناو هواپیمابر «یو اس اس آیزنهاور» به پرواز درآمدند، انجام شده است.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دیماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

پربیننده ترین خبرها