حملات آمریکا به عراق برای انتقام 3 نظامی کشته شده در برابر کشتار 2 میلیون عراقی

حملات آمریکا به عراق برای انتقام 3 نظامی کشته شده در برابر کشتار 2 میلیون عراقی
دوشنبه 16 بهمن 1402 - 10:54

آمریکایی ها درحالی به خود اجازه داده اند که انتقام سه کشته خود را با حمله به مردم عراق بگیرند که مقامات و نیروهای واشنگتن بیش از دو میلیون عراقی را با گرسنگی یا سلاح اورانیوم و بمباران وحشیانه به پناهگاه العامریه به خاک و خون کشیده اند.

العالم ـ آسیا

عبدالباری عطوان سردبیر نشریه الکترونیکی «رای الیوم» که در لندن به روز رسانی می شود، با اشاره به حملات آمریکا به عراق و سوریه در واکنش به کشته شدن سه نظامی این کشور از سوی نیروهای مقاومت و حمایت آشکار واشنگتن از رژیم صهیونیستی نوشت: آمریکا این روزها به خوبی می‌داند که آینده رژیم اسرائیل به شکل خطرناکی پس از عملیات «طوفان الاقصی» که از سوی القسام در هفتم اکتبر (15 مهر ماه) انجام شد، به خطر افتاده، از این رو به دنبال نجات این رژیم از طریق کانال‌های دیپلماتیک است قبل از اینکه زمان از دست برود.

وی افزود: با این حال غرور و زورگویی حاکمان تل آویو مانع از اذعان به این حقیقت شده و به آمریکا و رئیس جمهور آن حمله کرده‌اند. به محض اینکه دولت آمریکا بحث تشکیل کشور کاغذی فلسطین را مطرح کرد، صهیونیست‌ها از بیم تغییر در موضع آمریکا، حتی به شکل جزئی دچار وحشت و ترس شدند.

این تحلیلگر عرب بیان کرد: گواه این مدعا نیز سخنان «تزویکا قوگل» رئیس کمیته امنیت داخلی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی است که گفت، «ما تحت قیمومیت انگلیس و همچنین ستاره پنجاه و یکم پرچم آمریکا نیز نیستیم. ما اسرائیلی هستیم که به یهود داده شده است. آنچه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس می‌گویند، تهدید موجودیتی برای ما است».

عطوان ادامه داد: کامرون وارد منطقه قرمز و ممنوعه اسرائیلی‌ها شده است. خود صهیونیست‌ها و نیز دیگران آنچه کامرون گفت را می‌دانند، اما اینکه وزیر خارجه بریتانیای کبیر بگوید، به مثابه انگشت گذاشتن بر عصب و واکاوی حقیقتی است که صهیونیست‌ها نمی‌خواهند به آن اذعان کنند و آن موفقیت گردان‌های القسام برای اولین بار در تاریخ درگیری و بر باد رفتن شوکت این رژیم از نظر بازدارندگی و امنیتی است و اینکه توان حمایت از شهرک نشینان را ندارد.

این تحلیلگر خطاب به این شهرک نشین یعنی رئیس کمیته امنیت داخلی کنست و متحدش «بن گویر» (وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) خاطرنشان کرد، شما همچنان تحت قیمومیت بریتانیا و ستاره پنجاه و یکم پرچم آمریکا هستید، زیرا اگر حمایت این دو کشور نبود، شما ۷۵ سال دوام نمی‌آوردید.

عطوان بیان کرد: بایدن به حرکت درآمده و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه را برای پنجمین بار و نیز «لوید آستین» وزیر دفاع و نیز مشاور امنیت ملی خود را به کشورهای عربی برای چندمین بار ظرف کمتر از چهار ماه می‌فرستد، فقط برای نجات تل آویو نیست، بلکه برای نجات آمریکا از شکست آتی در منطقه است، به ویژه که آمریکا در یمن و عراق درگیر است و کشتی‌ها و پایگاه‌های آن به شکاری خوب برای موشک‌ها و پهپادهای مقاومت در این دو کشور تبدیل شده‌اند.

این تحلیلگر با اشاره به حمله آمریکا به نیروهای الحشدالشعبی عراق نوشت: آمریکا بمب افکن های «بی ۵۲» خود را برای بمباران اهداف متعلق به الحشدالشعبی در عراق در انتقام کشته شدن سه نظامی آمریکایی در حمله مقاومت به پایگاه این کشور در اردن اعزام و بیش از ۲۵ عراقی را به شهادت رسانده و ده ها نفر را زخمی کرده است.

عطوان اضافه کرد: آمریکا و رئیس جمهور آن فراموش کرده‌اند که بیش از دو میلیون عراقی را با گرسنگی یا سلاح اورانیوم و بمباران وحشیانه پناهگاه العامریه کشته اند. آمریکا به خود اجازه می‌دهد که انتقام سه کشته را بگیرد و عراقی‌ها حق ندارند که انتقام دو میلیون کشته را بگیرند؟

وی تاکید کرد: آمریکا با حملات خود جبهه‌های جدیدی می‌گشاید و خاورمیانه را به جبهه‌های جنگ تبدیل کرده و همه اینها به خاطر تل آویو و تایید جنگ کشتار جمعی و پاکسازی نژادی آن در غزه و کرانه باختری و در راستای تحقیر اعراب و مسلمانان است. کشورهای عربی و اسلامی چگونه آشوب سازماندهی شده آمریکا و نابودی سوریه، لیبی و یمن و کشتن بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سوریه و ۵۰ هزار نفر در لیبی و تبدیل کردن کشورهای عربی به کشورهای بدهکار و وابسته به صندوق بین المللی پول را فراموش کنند.

عطوان خاطرنشان کرد: به راهکارهای آمریکا اعتباری نیست و اختلافات این کشور و اسرائیل ما را نمی‌فریبد. تل آویو حاکم کنونی آمریکا از طریق بازوهای صهیونیستی در دولت آمریکا و نهادهای آن است و این موضوع درباره انگلیس هم صادق است. آمریکا دو هزار نظامی برای نجات رژیم اشغالگر اعزام و پل هوایی برای انتقال مهمات و موشک به آن برقرار کرد و این پس از شکست این رژیم در مقابل رزمندگان مقاومت در همه جبهه‌هاست.

سردبیر رای الیوم تصریح کرد، اسرائیل شکست خورده و به پایان خود نزدیک می‌شود و آمریکا به سمت شکست بزرگ به دست مردان مقاومت در یمن، عراق، لبنان و سوریه حرکت می‌کند، زیرا رهبران و صلابت نسل های جدید را نمی‌شناسد.

پربیننده ترین خبرها