هشدار چین و روسیه در شورای امنیت درباره تنش‌زایی آمریکا

هشدار چین و روسیه در شورای امنیت درباره تنش‌زایی آمریکا
سه شنبه 17 بهمن 1402 - 09:31

نمایندگان چین و روسیه در شورای امنیت بامداد سه‌شنبه ضمن محکوم کردن حملات آمریکا به عراق و سوریه، آن را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور توصیف کردند.

العالم - اروپا

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه گردهم آمدند تا تجاوزات نظامی آمریکا به نقاطی در عراق و سوریه را بررسی کنند.

نماینده چین در سازمان ملل طی سخنرانی در این نشست گفت: «جامعه جهانی باید اقدامات نظامی آمریکا در منطقه (خاورمیانه) را محکوم کند».

وی با بیان اینکه حملات آمریکا به عراق و سوریه نقض فاحش حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور بود، تصریح کرد که این اقدامات باعث افزایش تنش‌ها در غرب آسیا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این دیپلمات چینی ضمن اشاره به ابراز مخالفت عراق و سوریه با حملات آمریکا، افزود: «دلیل اصلی تشدید تنش در خاورمیانه عدم اجرای آتش‌بس در غزه است».

در ادامه، نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت گفت: «حملات آمریکا و انگلیس به یمن تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است».

طبق این گزارش، وی با بیان اینکه واشنگتن و لندن به نقض قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهند، توضیح داد: «آمریکا به دنبال راهکار برای مشکلات منطقه نیست، بلکه به دنبال کنترل آن است».

این دیپلمات روس اضافه کرد: «واشنگتن سیاست مخرب در خاورمیانه را ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند پیش از انتخابات ریاست جمهوری، برای خود اعتبار دست‌ و پا کند».

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه حملات آمریکا و انگلیس به یمن تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، افزود: «هواپیماهای آمریکایی ۸۵ حمله به سوریه و عراق انجام دادند که باعث تلفات غیرنظامیان بسیاری شد».

بامداد شنبه، سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی آمریکا در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر، نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

آمریکا هم در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌ یمنی ها علیه کشتی‌های صهیونیستی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها