تلفات سنگین یگانهای کماندویی صهیونیستی در غزه

تلفات سنگین یگانهای کماندویی صهیونیستی در غزه
سه شنبه 17 بهمن 1402 - 17:41

پایگاه اینترنتی عربی 21 اخیرا گزارشی از تلفات سنگین وارده به یگانهای کماندویی ارتش صهیونیستی در غزه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون منتشر کرده است.

العالم فلسطین اشغالی

1 - واحد اطلاعات ستاد مشترک ارتش صهیونیستی یا سییرت متکال که مستقیما تحت نظر سازمان اطلاعات ارتش صهیونیستی قرار دارد ، در روز اول جنگ 9 نفر از افسران و سربازانش را از دست داد.

2 - تیپ کماندوهای ارتش صهیونیستی شامل سه واحد دوفدوفان، آغوز و ماژلان است که وابسته به لشکر 98 ارتش صهیونیستی است.

آغوز یگان اطلاعات شناسایی بوده و بخشی از فرماندهی شمال تیپ گولانی است، دوفدوفان یا همان یهودیان عرب نما است که منطقه فعالیت آن عمدتا کرانه باختری است و مسئول ترور است، ماژلان 212 که وابسته به تیپ چتربازان است و مسئولیت آن جنگی است.

این تیپ از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تا شروع جنگ زمینی، 16 نفر از افسران و سربازانش را از دست داد و در جنگ زمینی 10 نفر از نیروهایش به هلاکت رسیدند.

3 - یگان شلداگ که وابسته به نیروی هوایی بوده و به آن واحد 5101 گفته می شود و مامور اجرای عملیات ویژه با استفاده از فناوری جنگی است ، 4 نفر از افسرانش کشته شدند.

4 - یگان لوتار یا یگان 707 که ماموریتش مبارزه با تروریسم است و در کرانه باختری و اطراف غزه فعال است که 7 نفر از افسرانش را در طوفان الاقصی از دست داد که یکی از آنان دارای نشان شجاعت بود.

5 – یگان 669 که مامور فعالیت های پشت جبهه به ویژه در امور پزشکی است و در نبرد زمینی غزه دو نیرویش کشته شدند.

6 – یگان شیطت 13 که وابسته به نیروی دریایی صهیونیستی است و امتداد سازمان تروریستی صهیونیستی هاگانا می باشد و در حمله مقاومت به پایگاه اطراف غزه یکی از نیروهایش کشته شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها