گفتگوی نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با العالم؛

موضع مجلس اعلای شیعیان لبنان در قبال «طوفان الاقصی»

موضع مجلس اعلای شیعیان لبنان در قبال «طوفان الاقصی»
چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 22:34

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از ملت فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگری رژیم اسرائیل و دفاع از عزت و کرامت امت اسلامی تاکید کرد.

العالم لبنان

شیخ علی الخطیب در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت: فلسطینی‌ها برای اولین بار در تاریخ مساله فلسطین دست به اقدامی قهرمانانه زدند چرا که مقاومت همیشه در حالت دفاعی بود و هدف ضربات دشمن اسرائیلی واقع می شد اما این بار در طوفان اقصی پیشقدم شد و وارد شهرک های دشمن در اطراف نوار غزه شد و موجودیت این رژیم را به لرزه در آورد.

شیخ الخطیب افزود: حمایت از این مقاومت و استفاده از آن به عنوان اولین مرحله در مسیر آزادی فلسطین و قدس حائز اهمیت است به ویژه که امت قبل از طوفان اقصی دچار درگیری‌های مذهبی و طایفه‌ای بود که به نفع دشمن اسرائیلی بود و پراکنده بودن فعالیتهای اسلامی باعث شد امت فرصت های بزرگی را برای آزادسازی فلسطین از دست بدهد.

وی ادامه داد: مساله فلسطین مساله اصلی امت اسلامی است و مساله سنی یا شیعه نیست به همین دلیل نخبگان و علما باید مردم را به طرف آن هدایت کنند.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان گفت: جنایات دشمن صهیونیستی علیه فلسطینی ها بسیار دردناک است، اما آرمان فلسطین شایستگی آن را دارد که در همه جا اعم از فلسطین، لبنان، یمن و یا هر جای دیگر در جهان اسلام بهای آن را بپردازیم.

وی ادامه داد: لازم بود که مسئله فلسطین به صحنه حوادث جهان نه فقط جهان اسلام برگردد و مسئله فلسطین مسئله اصلی امت باشد و این نیاز به پیگیری و تلاش دارد تا امت به مسائل جانبی و حاشیه ای مشغول نباشد چرا که مسئله اصلی مسئله فلسطین است.

شیخ الخطیب تاکید کرد که فلسطینی ها به خاطر سربلندی و عزت خود این بهای بزرگ را می پردازند که نشان دهنده عظمت این مردم و ظرفیت های عظیم ملتهای عربی و اسلامی است تا دنیا را وادار کنند به جایگاهشان احترام بگذارد.

وی گفت که پیروزی حاصل شده است، اما مرحله فعلی مرحله تثبیت پیروزی است و روزی فرا می‌رسد که فلسطین را آزاد خواهیم کرد و اسرائیلی‌ها روی امنیت را در این سرزمین نخواهند دید و از آن خواهند گریخت و مردم فلسطین با سربلندی و عزت به آن باز خواهند گشت.

شیخ الخطیب بر اهمیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی در زمینه حمایت از فلسطین در کنار حمایت مالی، معنوی و نظامی از مردم فلسطین تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها