رژیم صهیونیستی اینگونه خاطره ابو غریب را زنده کرد

رژیم صهیونیستی اینگونه خاطره ابو غریب را زنده کرد
پنج‌شنبه 19 بهمن 1402 - 11:53

20 سال پیش عکس هایی از زندان ابو غریب عراق به بیرون درز پیدا کردند که پرده از شکنجه های فجیع نظامیان آمریکایی علیه زندانیان عراقی برداشتند. این ماجرا در آن زمان به رسوایی ابو غریب مشهور شد. آن عکسها برای ایجاد طوفان رسانه ای در سطح جهان و واکنش سازمان های حقوق بشر کافی بود. این رسوایی در آن زمان زبانزد خاص و عام شد.

العالم - فلسطین اشغالی

اما این بار در زمان و مکان دیگر انتشار عکس هایی از شکنجه فلسطینی هایی که به اسارت نظامیان رژیم صهیونیستی درآمده اند، همان صحنه شکنجه های زندانیان ابو غریب را تداعی می کنند.

با این تفاوت که این بار این عکس ها لو نرفته اند بلکه نظامیان صهیونیستی خود، این عکس ها را با افتخار در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.

به رغم انتشار گزارش هایی از گم شدن هزاران فلسطینی و سرقت اعضای بدن آنها، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات خود ادامه می دهد و این جنایات را ثبت و ضبط هم می کند. در همین راستا یکی از این نظامیان این رژیم به نام «یوسی گمزو» ویدیویی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است که در آن این نظامیان ، یکی از شهروندان غزه را در حالی که او را لخت کرده و دستانش را بسته است، با خود می برند.

همچنین عکسی را از یک اسیر فلسطینی در حال شکنجه شدن، منتشر کرده اند که روی صندلی نشسته و دستانش از پشت بسته شده اند و خون از پایش جاری است. این عکس خشم گسترده کاربران شبکه های اجتماعی را در پی داشته است.

عکسی که این نظامی صهیونیست با انتشار آن می خواست به شجاعت خود بنازد، به عاملی برای انتقاد و رسوایی او تبدیل شد. به گونه ای که مجبور شد این پست را حذف کند. اما آن زندانی را به رغم همه جراحت هایش به دلیل استقامت، از دید بسیاری از کاربران به قهرمان تبدیل کرد.

واکنش گسترده در قبال عکس های شکنجه

شبکه های اجتماعی صحنه واکنش گسترده کاربران در قبال این اسیر فلسطینی شد. لیلی العتیبی گفت: "این یکی از داستان های هولناک تروریستی است و قطعا صدها ماجرای هولناک دیگر از این دست هست که هنوز افشا نشده اند".

جیک شیلدز، رزمی کار هم گفت: "ارتش اسرائیل حتی وقتی که مردم را شکنجه می کنند، به خود زحمت مخفی کاری نمی دهند، چون می دانند هیچ محاکمه و بازخواستی در کار نیست".

چارلی هربرت، ژنرال بازنشسته انگلیسی گفت: "عکس فلسطینی با دستان بسته که به نظامی اسرائیلی خیره شده است، ماندگارترین ومشهورترین تصویر از جنگ فلسطین و اسرائیل است".

پربیننده ترین خبرها