تشدید اختلاف میان اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی بر سر پاسخ حماس

جمعه 20 بهمن 1402 - 15:02

اختلافات  اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی بدون دستیابی به توافق درباره چگونگی پاسخگویی به خواسته های جنبش حماس و گروههای مقاومت درباره  معامله مبادله اسرا در نوار غزه، همزمان با اقدام خانواده های اسرا به بستن  خیابان اصلی منتهی به وزارت جنگ در تل آویو تشدید شده است.

العالمفلسطین اشغالی

نشست شورای جنگ رژیم صهیونیستی که برای بررسی خواسته های حماس و گروههای مقاومت و پاسخگویی به آنها درباره معامله تبادل اسرا در نوار غزه برگزار شده بود، با خشم و عصبانیت پایان یافت.

در حالی که هیچ بیانیه رسمی درباره نتایج این نشست صادر نشد، رادیو اسرائیل گزارش داد پس از خروج یوآو گالانت، وزیر دفاع و هرتسی هالوی، رئیس ستاد ارتش در میانه مجلس، این نشست شاهد خشم وزراء بود.

اطلاعات درز کرده به رسانه ها، نشان دهنده سردرگمی آشکار در اردوگاه جنگ در مواجهه با واکنش حماس به ویژه با تشدید درگیری و اختلافات گروههای راست افراطی و مخالفان است.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر در همین راستا، از تلاش های بنی گانتز عضو شورای جنگ برای رهبری جنبشی برای سرنگونی نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و درخواست کمک از اعضای حزب لیکود برای سلب اعتماد از وی در کنست و جایگزینی او با نامزد دیگری از حزب لیکود خبر داد.

یائیر لاپید، رهبر مخالفان نیز با اعلام حمایت از برکناری نتانیاهو، وی را به نامناسب بودن برای وظایف خود متهم و به فرار وی از رای‌گیری بودجه سال جاری به‌عنوان بدترین بودجه تاریخ رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل نیز از آنچه خلاء رهبری سیاسی در رژیم خود توصیف می‌کند انتقاد و تاکید کرد: شکست نتانیاهو در دستیابی به توافق مبادله اسرا مایه شرمساری اسرائیل است و هشدار داد روند جنگ ممکن است هشداری برای غرق شدن این رژیم در باتلاق غزه باشد .

او نتیجه گرفت که رفتار نتانیاهو و اطاعت محض از اسموتریچ و بن گویر به فاجعه منجر می شود.

کانال اسرائیلی کان نیز پیش از این در گزارشی از تماس مستقیم برخی مقامات ارشد کشورهای عربی با گانتز خبر داد که نشان دهنده بی اعتبار شدن نتانیاهو است.

پربیننده ترین خبرها