هاآرتص: حجم ویرانی در غزه شبیه بعد از انفجار بمب اتم است

هاآرتص: حجم ویرانی در غزه شبیه بعد از انفجار بمب اتم است
جمعه 20 بهمن 1402 - 20:34

روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی به بررسی حجم گسترده ویرانی‌ها در نوار غزه در نتیجه حملات و بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی پرداخته است.

العالم - فلسطین اشغالی

این روزنامه اشاره کرد تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده از ویرانی‌ها در نوار غزه چیزی همانند بعد از انفجار بمب اتم را نشان می‌دهد.

هاآرتص تاکید کرد که وضعیت ایجاد شده در غزه در نتیجه بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی، برای سال‌های متمادی بر منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

این روزنامه بیان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی صدها هزار نفر از فلسطینیان را در غزه از خانه‌های خود آواره کرده و بخش وسیعی از این باریکه را ویران کرده است و به سبب ادامه جنگ، برآورد دقیق میزان ویرانی‌ها کار سخت و دشواری است.

هاآرتص به نقل از خبرنگاران و مسئولان نظامی که از شمال غزه بازدید کردند، تاکید کرد که اوضاع در این منطقه شبیه بعد از اصابت بمب اتم است.

به گفته کارشناسان آمریکایی، تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده نشان می‌دهد بیش از نیمی از ساختمان‌ها در این منطقه تخریب شده یا خسارت دیده است.

بیشتر مناطق بمباران و تخریب شده در این منطقه عبارت بوده از خانه‌ها، ساختمان‌ها، زیرساخت‌های آب و فاضلاب، مراکز بهداشتی و درمانی، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، کلیساها، بازارها، مغازه‌ها و مراکز امدادرسانی.

هاآرتص اشاره کرد که حتی اماکن تاریخی و باستانی نیز از حملات ارتش رژیم صهیونیستی در امان نبوده و هیچ مکان امنی در این باریکه وجود ندارد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

پربیننده ترین خبرها