افزایش تهدیدها علیه وزیر خارجه آفریقای جنوبی بدنبال شکایت از«اسرائیل»

افزایش تهدیدها علیه وزیر خارجه آفریقای جنوبی بدنبال شکایت از«اسرائیل»
جمعه 20 بهمن 1402 - 22:06

«نالدی پاندور»، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی می‌گوید از زمانی که کشورش از «اسرائیل» نزد دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل نسل‌کشی در غزه شکایت کرده، تهدیدهای جانی علیه او و خانواده‌اش افزایش یافته است.

العالم - آفریقا

به گزارش تارنمای خبری شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه، نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی، نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را به تلاش برای ارعاب او و خانواده‌اش در پاسخ به پرونده نسل‌کشی پرتوریا علیه این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) در رابطه با جنگ غزه متهم کرد.

وی در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی در حاشیه سخنرانی رئیس جمهور سیریل رامافوزا، به خبرنگاران گفت: پس از دریافت پیام های تهدیدآمیز درخواست امنیت بیشتر کرده ام.

به گزارش هفته نامه محلی میل اند گاردین، این دیپلمات آفریقایی اظهار داشت: چیزی که من بیشتر نگران آن هستم، خانواده ام است زیرا در برخی از پیام های رسانه های اجتماعی، از فرزندان من و غیره نام برده می شود.

وی افزود: ماموران اسرائیلی و سرویس‌های اطلاعاتی، این‌گونه رفتار می‌کنند و به دنبال ترساندن شما هستند، بنابراین ما نباید مرعوب شویم.

پاندور پیش از این مدعی شده بود که این کشور با کمپین های نگران کننده ای توسط آژانس های اطلاعاتی بین المللی به دلیل متهم کردن دولت «اسرائیل» به جنایات جنگی و درخواست دستگیری بنیامین نتانیاهو در دادگاه کیفری بین المللی (ICC) مواجه است.

وزیر امنیت آفریقای جنوبی خومبودوزو نتشاوهنی گفت: آژانس امنیت برای جلوگیری از مداخله خارجی در حالت آماده باش قرار گرفته است زیرا پرتوریا برای انتخابات اواخر سال جاری میلادی آماده می شود.

هفته گذشته، آفریقای جنوبی اعلام کرد که «اسرائیل»حکم دادگاه بین المللی دادگستری مبنی بر جلوگیری از مرگ غیرنظامیان هنگام جنگ با حماس در غزه را نادیده می گیرد.

پاندور روز پنجشنبه گفت: تیم حقوقی پرتوریا سخت کار خواهد کرد تا پرونده ای را برای دور بعدی بحث ها در دادگاه عالی سازمان ملل آماده کند.

وی اضافه کرد: مردم جهان و فلسطین زمانی که دولت آپارتاید در بدترین حالت خود بود، عقب نشینی نکردند. آنها در کنار انقلاب برای آزادی ایستادند. اکنون نمی توانیم عقب نشینی کنیم و ما باید با فلسطینی‌ها باشیم.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها