واکنش محافل مصری به ادعای بایدن علیه السیسی

واکنش محافل مصری به ادعای بایدن علیه السیسی
شنبه 21 بهمن 1402 - 11:27

 محافل مصری با اشاره به اظهارنظر رئیس جمهوری آمریکا علیه همتای مصری خود درباره ورود کمک به نوار غزه، به آن واکنش نشان دادند.

العالم - مصر

به گزارش رای الیوم، محافل مصری با اشاره به اظهارنظر جدید «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و انداختن توپ در زمین «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر درباره ورود کمک ها به غزه، به این موضع گیری بایدن واکنش نشان دادند.

«زهدی الشامی» سیاستمدار مصری در این باره گفت: این موضع گیری واشنگتن در نتیجه فشاری است که روی دولت آمریکا و شخص بایدن وجود دارد، از جمله شکست تل آویو با گذشت پنج ماه از جنگ در تحقق اهدافش و درگیر شدن گسترده آمریکا در جنگ منطقه از یمن و دریای سرخ تا عراق و سوریه و نیز فشارهای بین المللی و فشار مردم در داخل آمریکا که پایگاه انتخاباتی بایدن را متزلزل کرده است.

الشامی افزود: السیسی نباید سکوت کند و باید در برابر اتهام بایدن از خود دفاع کند و از این اتهام خطرناک خود را نجات دهد.

«فوری العشماوی» دیپلمات مصری نیز خواستار توضیح روشنی در این زمینه از سوی مقامات مصر شد تا حقایق روشن شود.

«فرغلی طه» دیگر دیپلمات مصری هم گفت: خداوند دروغگویان را رسوا خواهد کرد. این اظهارات بایدن با هدف گمراه کردن ملتهاست، به ویژه اینکه آمریکا حامی گرسنه نگه داشتن و قتل فلسطینیان در غزه است.

برخی دیگر از ناظران و تحلیلگران مصری نیز با اشاره به این اظهارنظر بایدن درباره مصر و السیسی بیان کردند: بایدن در آستانه انتخابات آمریکا بسیاری از آرا را از دست داده و احتمال باخت او بسیار زیاد است و این اظهاراتش با هدف جذب آرای رای دهندگان آمریکایی اصالتا عرب است. آمریکا و بایدن حامی قوی اسرائیلی هاست و اظهارنظرش نمایشی است.

به گزارش ایرنا، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد: رئیس جمهوری مصر با بازگشایی گذرگاه رفح میان غزه و مصر مخالف بود و من با وی صحبت و او را برای بازگشایی این گذرگاه قانع کردم.

پیشتر نیز نماینده رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه مدعی شده بود که مصر گذرگاه رفح را در مقابل ورود کمک ها به نوار غزه بسته است.

پربیننده ترین خبرها