رژیم اسراییل از عمد زیرساخت‌های درمانی را هدف قرار می‌دهد

رژیم اسراییل از عمد زیرساخت‌های درمانی را هدف قرار می‌دهد
شنبه 21 بهمن 1402 - 15:44

 مرکز حقوق بشری اروپا – مدیترانه از تخریب عمدی زیرساخت های بهداشتی –درمانی نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رسانه های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای نابود و تعطیل کردن ظرفیت باقیمانده از سیستم بهداشتی و درمانی نوار غزه، به صورت عمدی این زیرساخت ها را با سلاح های سنگین و توپخانه هدف قرار می دهد.

این نهاد حقوق بشری با بیان اینکه انهدام باقیمانده سیستم درمانی نوار غزه، جان افراد بیشتری را در معرض خطر قرار می دهد، افزود: ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان ها، مراکز و کادر درمانی و آمبولانس ها را به طور مستقیم هدف قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، بخش عمده زیرساخت های بهداشتی و درمانی نوار غزه از بین رفته و چند بیمارستان از جمله بیمارستان های نیمه تعطیل «الامل» و «ناصر» در خان یونس در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی است.

مرکز حقوق بشری اروپا – مدیترانه تاکید کرد که تجاوزهای ارتش رژیم صهیونیستی به زیرساخت های درمانی و کادر پزشکی، فرصت نجات فلسطینی ها را از بین می برد و آن ها را از حقوق خود در برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی محروم می کند.

این نهاد حقوق بشری پیشتر در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۳۵ هزار نفر در نتیجه تجاوز مداوم اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه کشته شدند.

براساس گزارش این نهاد حقوق بشری، از مجموع کشته‌ها، ۱۳ هزار نفر را کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، تازه ترین اخبار از شهادت ۱۲ فلسطینی در شهر خان‌یونس واقع در جنوب غزه حکایت دارد و اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه هم اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «أمل» در خان‌یونس یورش برده و قصد خارج کردن این بیمارستان از خدمت را دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد که یورش به بیمارستان أمل در راستای تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای خارج کردن تمامی بیمارستان‌های نوار غزه از خدمت انجام می‌گیرد.

پربیننده ترین خبرها