رسانه عبری از عبارت «بمب اتمی» برای توصیف میزان ویرانی غزه استفاده کرد

رسانه عبری از عبارت «بمب اتمی» برای توصیف میزان ویرانی غزه استفاده کرد
شنبه 21 بهمن 1402 - 17:08

روزنامه عبری «هاآرتص» از عکس های هوایی قبل و بعد از جنگ جاری در نوار غزه، میزان ویرانی های گسترده توسط ارتش اسرائیل را «شبیه به صحنه‌های پس از پرتاب بمب اتم» توصیف کرد که جنجال گسترده ای در داخل کابینه نتانیاهو برانگیخت.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، روزنامه عبری «هاآرتص» در گزارش خود با عنوان «ساکنان غزه خانه های خود را ترک کردند؛ آنها جایی برای بازگشت ندارند.» نوشت: «ماهواره ها میزان ویرانی های عظیمی را که در نوار غزه رخ داده است، نشان می دهند. واقعیت جدیدی که عملیات ارتش اسرائیل ایجاد کرده است، کل منطقه را برای سال‌های متمادی تحت تأثیر قرار خواهد داد.»
این روزنامه با اشاره به اینکه «صدها هزار نفر از مردم غزه از خانه‌های خود آواره شدند و مناطق وسیعی از نوار غزه ویران شده است»، خاطرنشان کرد: «ساکنان، مقامات نظامی و روزنامه‌نگاران پس از بازدید از شمال غزه صحنه‌های ویرانی عظیم را مانند تخریب با بمب اتم توصیف می کنند.»

هاآرتص ادامه داد: «بیشتر تخریب ها در شمال غزه است، اما داده های ماهواره ای نشان می دهد جنگ های تلخ در جنوب نیز در جریان است.

پیش از این، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، در واکنش به اظهارات وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر زدن نوار غزه با بمب اتم، این سخنان وی را اعتراف آشکار به جنایت های روزانه این رژیم دانسته و عنوان کرده بودند که صهیونیست ها با بمباران گسترده نوار غزه به صورت تدریجی دارند به اندازه همان بمب اتم این منطقه را ویران می کنند.

سازمان ملل می گوید که حدود 1.7 میلیون فلسطینی ساکن غزه در طول جنگ خانه های خود را ترک کرده و بیشتر آنها اکنون در جنوب هستند و شهرهای بزرگی از چادرها در امتداد مرز مصر ایجاد شده اند.»

پربیننده ترین خبرها