جراح آمریکایی: بایدن به زوال‌عقل پیش‌رونده مبتلا است

جراح آمریکایی: بایدن به زوال‌عقل پیش‌رونده مبتلا است
يکشنبه 22 بهمن 1402 - 06:15

استاد دانشگاه و جراح بیمارستان جانز هاپکینز بامداد یکشنبه تایید کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا علائم بیماری زوال عقل تهاجمی را دارد.

العالم - آمریکا

«مارتین ماکاری» استاد دانشگاه و جراح بیمارستان جانز هاپکینز بامداد یکشنبه تایید کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا علائم بیماری زوال عقل تهاجمی را دارد.

ماکاری در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت: «افت توانایی‌های شناختی [بایدن] در حال رخ دادن در مقابل چشمان ما است. تفاوت بسیار آشکاری بین نحوه عملکرد او با آنچه پنج سال قبل بود مشاهده می‌شود».

وی با بیان اینکه اشتباهات گفتاری یا جابجا بیان کردن کلمات برای افراد حین سخنرانی در برخی اوقات پیش می‌آید، اما توضیح داد که در موضوع بایدن، پرش‌های حافظه و روند آهسته صحبت کردن به قدری سریع پیش رفته که نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است.

این متخصص جراحی و استاد دانشگاه پزشکی جانز هاپکینز ضمن موجه دانستن نگرانی‌های مردم آمریکا درباره سلامت بایدن برای حضور در دوم ریاست جمهوری این کشور، افزود: «با چنین روندی، پایدار شدن ناگهانی [وضعیت بایدن] کاملا غیرممکن است. این مشخصا دمانس مرتبط با سن است».

دمانس پیش‌رونده یا تهاجمی، نوعی از زوال عقل در حال پیشرفت است که تمام قسمت‌های مغز را درگیر می‌کند.

بایدن به دلیل سن بالا و از دست دادن توانمندی‌های ذهنی در ماه‌های گذشته زیر تیغ انتقادات قرار داشته و عده‌ای معتقدند که او صلاحیت ذهنی کافی برای اداره امور را ندارد.

او با ۸۱ سال سن، پیرترین رئیس‌جمهور مستقر آمریکا است. چنانچه او در انتخابات ماه نوامبر یک دوره دیگر برای ریاست‌جمهوری استفاده شد در پایان دوره ریاست‌جمهوری ۸۷ ساله خواهد بود.

پیش از این نیز «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفته بود که کنفرانس خبری بایدن نشان داد که او برای ریاست جمهوری مناسب نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها