هشدار مصر به رژیم صهیونیستی درباره پیمان سازش

هشدار مصر به رژیم صهیونیستی درباره پیمان سازش
يکشنبه 22 بهمن 1402 - 08:36

مسئولان مصری به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند در صورت آواره کردن فلسطینیان به مصر، قاهره پیمان سازش با تل‌آویو را به حال تعلیق درخواهد آورد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، روزنامه "وال استریت ژورنال" به نقل از مسئولان مصری فاش کرد قاهره به تل‌آویو هشدار داده در صورت آواره کردن فلسطینیان به مصر، پیمان صلح میان دو طرف تعلیق خواهد شد.

همزمان رسانه‌های عبری از نشست مصر، قطر، آمریکا و اسرائیل در روز سه‌شنبه جاری در قاهره برای بررسی توافق احتمالی تبادل اسرا خبر دادند و تصریح کردند هیئت اسرائیلی مرکب از روسای شاباک و موساد است.

وال‌استریت ژورنال تصریح کرد یک هیئت مصری، روز گذشته برای مذاکرات با مسئولان اسرائیلی درباره رفح، وارد تل‌آویو شد.

مسئولان مصری مخالفت‌شان را با همکاری با رژیم اشغالگر درخصوص عملیات نظامی احتمالی در رفح مورد تأکید قرار دادند.

در همین حال، مقامات مصری گفتند که آنها به حماس هشدار داده‌اند در صورتی که این گروه طی دو هفته نتواند به توافقی درباره تبادل اسرا برسد طرف اسرائیلی طرح نظامی خود درباره رفح را اجرا خواهد کرد.

در مقابل، مسئولان حماس به قاهره پاسخ دادند که این گروه آماده دفاع از رفح است.

این منبع در ادامه افزود مصر در پی نگرانی‌ها از احتمال آواره شدن فلسطینیان به سمت سینا، تدابیر تکنولوژیکی مختلفی مانند دوربین‌ها و حسگرها در مرز با نوار غزه اتخاذ کرده است.

پیشتر "سامح شکری" وزیر خارجه مصر هشدار داد که آغاز عملیات نظامی در رفح خبر از یک فاجعه انسانی و وقوع تلفات بیشتر میان غیرنظامیان می‌دهد.

طبق این گزارش، با شدت گرفتن حملات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، ارتش این رژیم روز جمعه انجام عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب این باریکه را تصویب کرد.

پربیننده ترین خبرها