درخواست فوری آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه برای بررسی حمله رژیم اسرائیل به رفح

درخواست فوری آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه برای بررسی حمله رژیم اسرائیل به رفح
سه شنبه 24 بهمن 1402 - 19:51

آفریقای جنوبی در درخواستی فوری از دادگاه بین المللی دادگستری خواست به حملات رژیم صهیونیستی به منطقه رفح رسیدگی کند.

العالم - فلسطین اشغالی

در پی اعلام قصد رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح، دفتر رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد دولت این کشور یک «درخواست فوری» برای بررسی این مسئله در دیوان بین‌المللی دادگستری ثبت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه از بمباران بخش‌هایی از شهر رفح در جنوب خبر داد که به شهادت دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی و مجروح‌شدن بیش از ۲۳۰ تن منجر شد.

دفتر رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «دولت آفریقای جنوبی یک درخواست فوری به دیوان بین‌المللی دادگستری ارسال کرد تا این دادگاه بررسی کند آیا با این تصمیم اسرائیل، دیوان دادگستری باید از قدرت خود برای جلوگیری از نقض مضاعف حقوق فلسطینیان در غزه استفاده کند یا نه».

دیوان بین‌المللی دادگستری پیش‌تر از رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده بود. این دادگاه در حکمی موقت، دستور داد رژیم صهیونیستی از نسل‌کشی در غزه جلوگیری کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ارتش خود دستور داده یک طرح دوگانه طراحی کنند که به کمک آن هم غیرنظامیان ساکن در رفح تخلیه شوند و هم سربازان باقی‌مانده حماس شکست بخورند.

این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری و حتی ایالات متحده به عنوان حامی تسلیحاتی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که حمله به این شهر پرجمعیت، یک فاجعه به بار می‌آورد.

رفح شهری جنوبی در مرز غزه و مصر است که بیش از نیمی از جمعیت نوار غزه با آغاز حملات رژیم صهیونیستی، به آن گریخته‌اند. نتانیاهو پیش‌تر از قصد خود برای حمله زمینی به رفح خبر داده بود.

نظامیان صهیونیست در تدارک این حمله، حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را علیه این شهر بزرگ تشدید کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها