سیاست‌مدار مصری در گفتگو با العالم: روابط مصر و ایران برای «جهان اسلام» ضروری است

سه شنبه 24 بهمن 1402 - 20:34

سیاست‌مدار مصری در گفتگو با العالم روابط دو کشور را به سود منطقه و جهان اسلام دانست و گفت: این روابط به سود مثلث مصر، ایران و ترکیه است.

العالم - فلسطین اشغالی

دفتر حفاظت منافع ایران در مصر با مشارکت گسترده مصری‌ها اعم از سیاستمداران، نویسندگان و روشنفکران، مراسم بزرگی را به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ترتیب داد.

اوضاع اسفبار باریکه غزه امسال فضای جشن را به شدت تحت الشعاع قرار داد و شرکت کنندگان تاکید کردند آنچه علیه فلسطینی ها اتفاق می افتد یک نسل کشی تمام عیار محسوب می شود و رژیم صهیونیستی در جنگ وحشیانه خود علیه غزه از تمام خطوط قرمز عبور کرده است.

محمدحسین سلطانی فر، رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در گفتگو با شبکه العالم گفت: «رژیم صهیونیستی تاکنون به هیچ نتیجه ای نرسیده است و همانطور که رهبر انقلاب اسلامی اشاره کردند قطعاً پیروزی از آن مردم غزه و مقاومت فلسطین خواهد بود.»

حاضران در این مراسم در مورد روابط مصر و ایران گفتگو کردند. حمدین صباحی بنیانگذار حزب کرامت و نامزد سابق ریاست جمهوری در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم بر ضرورت احیای روابط مصر و ایران به ویژه در زمان حساس کنونی تاکید کرد.

صباحی به شبکه ما گفت: روابط مصر و ایران نه تنها به سود دو کشور، بلکه به نفع کل ملت عرب است. این روابط همچنین به نفع مثلث مصر، ایران و ترکیه است که من آن را قلب جهان اسلام می نامم و بهبود روابط یک ضرورت است.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از تابلوهای حاوی آمار برپا شد که نشان دهنده میزان پیشرفت ایران در زمینه های اقتصادی، انرژی و ژنتیک در منطقه بود. برخی تابلوها نیز برجسته ترین آثار فرهنگی و تاریخی مصر و ایران را به تصویر کشید.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها