چه کسی می تواند یورش به رفح را متوقف کند؟! + فیلم

سه شنبه 24 بهمن 1402 - 20:38

منابع عبری با بیان اینکه یورش به رفح امری گریز ناپذیر است، گفتند : نتنیاهو به فشارهای بین المللی توجهی نمی کند ، این درحالیست که معتقدند که صرفا واشنگتن به تنهایی می تواند از لحاظ نظامی و اقتصادی این رژیم را تحت فشار قرار دهد و جنگ را متوقف کند.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تحقق حداقل اهداف خود از تجاوز به باریکه غزه ، اکثر مناطق باریکه را به آواره هایی تبدیل کرده و اکنون نوبت به شهر رفح رسیده است که بیش از یک میلیون آواره به آن جا پناه برده اند.

رژیم صهیونیستی در اقدامی به منظور فراهم کردن زمینه مقدمات حمله احتمالی به رفح که نخست وزیر این رژیم چند روز قبل آنرا اعلام کرده بود ، شهر رفح در معرض حملات هوایی و توپخانه ای گسترده قرار دارد که به شهادت و زخمی شدن صدها نفر از فلسطینی ها منجر شده است. این مساله موجب افزایش نگرانی های منطقه ای و بین المللی درخصوص وقوع فاجعه در رفح شده است.

اما به نظر می رسد که واشنگتن تمایلی به این مساله ندارد ، واشنگتن که در روزهای گذشته مخالفت کامل خود را با عملیات نظامی اسرائیل در رفح، این عملیات را پذیرفت ، به شرط اینکه با برنامه ریزی تعداد قربانیان درمیان غیرنظامیان کاهش یابد.

بسیاری از کشورهای منطقه ناقوس خطر را به صدا درآورده اند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره پیامدهای وخیم برای تل آویو در صورت یورش به رفح هشدار داد.

این درحالیست که جوزف بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا معتقد است که راه کاهش تعداد قربانیان در میان غیرنظامیان ، توقف کمک های تسلیحاتی به رژیم اشغالگر است . اما کانادا نیز به فرانسه و بریتانیا و برخی کشورهای غربی دیگر پیوست و اعلام کرد که حمله احتمالی به این شهر، برای فلسطینی ها ویرانگر خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها