رفح کجای غزه است و چرا ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در آنجا متمرکز شده؟

رفح کجای غزه است و چرا ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در آنجا متمرکز شده؟
چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 16:27

رژيم صهیونیستی درباره تهاجم زمینی به رفح تهدید کرده است؛ شهری در جنوب نوار غزه، که جمعیت آن قبل از جنگ غزه ۲۸۰ هزار نفر بود ولی از زمان جنگ، دیرای حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار فلسطینی شده است که بیشتر آنها از آوارگان هستند.

العالم- فلسطین اشغالی

شهر رفح در جنوبی‌ترین بخش نوار غزه و در مرزهای مشترک با مصر قرار دارد و دروازه گذرگاه زمینی رفح در آن واقع است. مساحت رفح بیش از ۵۵ کیلومتر است و قبل از ۷ اکتبر، ۲۸۰ هزار نفر در آن ساکن بودند ولی به دنبال یورش رژیم اشغالگر به غزه، شمار جمعیت این شهر به یک میلیون و ۴۰۰ هزار افزایش یافت که بیشتر آنها را آوارگانی تشکیل می‌دهد که از حملات هوایی جنگنده‌ها به این شهر فرار کرده‌اند.

به عبارتی در هر یک کیلومتر از مساحت این شهر حدود ۲۷ هزار آواره مقیم شده‌اند و در چادرها به‌سر می‌برند زمین فرش‌شان است و آسمان لحاف‌شان. با این تفاسیر، در صورتی‌که تهدید رژیم اشغالگر برای حمله به رفح اجرایی شود این شهر شاهد حمام خون خواهد شد.

پیشتر نیز خان‌یونس شاهد چنین وضعیتی بود و بعد از آنکه، رژیم به ادعای امن بودن این شهر، اهالی غزه را به حرکت به آنجا تشویق کرد دست به کشتار جمعی و بمباران بی‌وقفه خان‌یونس کرد و ساکنان را یا کشت و یا آواره کرد.

.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها