قاضی آمریکایی ترامپ را محکوم کرد

قاضی آمریکایی ترامپ را محکوم کرد
شنبه 28 بهمن 1402 - 01:19

یک قاضی در نیویورک دونالد ترامپ را به پرداخت ۳۵۴.۹ میلیون دلار جریمه و ممنوعیت از انجام فعالیت‌های تجاری در نیویورک به مدت ۳ سال محکوم کرد.

العالم - آمریکا

دونالد ترامپ در جریان رسیدگی به پرونده‌ای که امپراتوری املاک و مستغلات او را در معرض خطر قرار می‌دهد به پرداخت ۳۵۴.۹ میلیون دلار جریمه به دلیل فریبکاری در گزارش دارایی خالص شرکت‌های خود محکوم شد.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند آقای «آرثور انگورون»، قاضی این پرونده دونالد ترامپ را به مدت ۳ سال از اداره هر شرکتی در نیویورک منع کرده است.

«لتیتا جیمز»، دادستان کل ایالت نیویورک در این پرونده ترامپ و شرکت او را به فریب بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و دیگران از طریق دروغگویی درباره ثروتش در اظهارنامه‌های مالی متهم کرده بود.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا که با اتکا به ثروت و شهرتش در زمینه تجارت املاک وارد دنیای سیاست شد پیش از این اتهامات علیه خودش را تکذیب کرده و دموکرات‌ها را به غرض‌ورزی‌های سیاسی برای اثرگذاری بر کارزار انتخاباتی‌اش متهم کرده است. جیمز به عنوان بانی این شکایت عضو حزب دموکرات که حزب رقیب ترامپ است محسوب می‌شود.

ترامپ در حال حاضر نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است.

ترامپ پیش از این گفته جیمز و قاضی پرونده ارزش املاک او مانند ملک مار-ئه-لاگو را کمتر از ارزش واقعی آن برآورد می‌کنند. او همچنین گفته که ادعاهای مطرح‌شده در آن اظهارنامه‌ها اهمیتی ندارند چرا که در آنها بندی برای سلب مسئولیت وجود دارد و در آنها اذعان شده که نبایستی به این اظهارنامه‌های اعتماد شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها