دیوان لاهه درخواست جدید آفریقای جنوبی درباره رفح را نپذیرفت

دیوان لاهه درخواست جدید آفریقای جنوبی درباره رفح را نپذیرفت
شنبه 28 بهمن 1402 - 00:28

دیوان دادگستری بین‌المللی درخواست آفریقای جنوبی برای صدور تدابیر موقت اضافی در مورد رفح در نوار غزه را رد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

این دیوان جمعه شب در بیانیه‌ای در تارنمای خود اعلام کرد که اوضاع انسانی در رفح و حمله نظامی اسرائیل در آنجا «تدابیر موقت اضافی را ایجاب نمی‌کند.»

این دیوان خاطرنشان می‌کند که تحولات اخیر در نوار غزه خصوصا در رفح، کابوس بشردوستانه‌ای را که پیامدهای منطقه‌ای بی‌شماری دارد، بطور فزاینده‌ای افزایش می‌دهد.

این بیانیه افزود: این وضعیت خطرناک ایجاب می‌کند تدابیر موقتی که در حکم ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ آمده و در مورد سراسر نوار غزه از جمله رفح قابل اعمال است، فورا اجرا شود.

آفریقای جنوبی هفته گذشته اعلام کرد از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته است تا تدابیر اضطراری جدید برای محافظت از فلسطینیان در رفح انجام دهد.

آفریقای جنوبی از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا از قدرت خود برای جلوگیری نقض حقوق فلسطینیان در رفح با توجه به قصد رژیم صهیونیستی برای گسترش دادن عملیات نظامی در این شهر، استفاده کند.

دیوان بین المللی دادگستری در روزهای ۱۱ و ۱۲ ژانویه (۲۱ و ۲۲ دی) در لاهه دو جلسه علنی را به عنوان بخشی از آغاز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه ساکنان نوار غزه برگزار کرد.

دادگاه بین‌المللی دادگستری، رژیم اسرائیل را در حمله وحشیانه به مردم غزه محکوم کرد که اقداماتی برای جلوگیری از نسل‌کشی علیه فلسطینیان و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه انجام دهد، اما این تصمیم توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه را شامل نشد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه جمعه اعلام کرد: بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۲۸ هزار و ۷۷۵ فلسطینی شهید و ۶۸ هزار و ۵۵۲ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها