محدودیت کشورهای عربی برای آمریکا در زمینه حمله به کشورهای همسایه

محدودیت کشورهای عربی برای آمریکا در زمینه حمله به کشورهای همسایه
شنبه 28 بهمن 1402 - 15:11

منابع آمریکایی اعلام کرده اند که برخی کشورهای عربی، واشنگتن را در زمینه استفاده از خاک کشورشان برای حمله هوایی علیه کشورهای همسایه به خاطر ملاحظات افکار عمومی محدود کرده اند.

العالم - جهان اسلام

منابع آگاه به سایت آمریکایی پولتیکو گفتند که برخی کشورهای عربی از جمله امارات تلاش می کنند محدودیت هایی را در مورد استفاده آمریکا از خاک کشورشان برای حمله هوایی علیه جنبش های مقاومت در خاورمیانه اعمال کنند. این منابع در شرح علت این تصمیم گفتند که این کشورها نمی خواهند در نظر افکار عمومی، به عنوان دوست غرب و "اسرائیل" شناخته شوند.

بنابر این گزارش، یک مقام آمریکایی و چند مسئول غربی، بالا رفتن آمار قربانیان غیر نظامی در غزه و تمایل این کشورها به همگرایی با ایران را علت این تصمیم گیری دانسته اند. یکی از مقامات آمریکایی گفته است برخی کشورهای عربی استفاده از پایگاه نظامی آمریکایی و حرکت هواپیماهای جنگی از این پایگاه ها را برای حمله هوایی محدود کرده اند.

این خبرها زمانی به بیرون درز کرد که حملات هوایی اخیر آمریکا به یمن، سوریه و عراق تشدید شده و جنگنده های آمریکایی و انگلیسی به منطقه رأس عیسی در یمن حمله کردند.

گفتنی است گروه "تیپ الوعد الحق" در عراق پیشتر اعلام کرده بود که پایگاه های آمریکا در کویت و امارات را در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا هدف قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها