وضعیت فاجعه بار بیمارستان ناصر به دنبال یورش نظامیان صهیونیست + ویدیو

شنبه 28 بهمن 1402 - 20:12

نظامیان اشغالگر به بخش ICU بیمارستان ناصر در خان یونس، بزرگ ترین مرکز پزشکی و درمانی در جنوب باریکه غزه یورش برده و آنجا را اشغال کردند.

العالم ـ فلسین اشغالی

بنابر مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه سی ان ان در گزارشی اعلام کرد نظامیان اشغالگر اسرائیلی به بخش ICU بیمارستان ناصر در خان یونس هم یورش برده و آن را اشغال کردند.

یک پزشک محاصره شده در بیمارستان ناصر در گفتگو با سی ان ان تاکید کرد که اکثر بیماران در این بیمارستان به دارو و خدمات مراقبتی دسترسی ندارند.

وی گفت نظامیان اسرائیلی در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند و پزشکان و کادر درمان به این بخش دسترسی ندارند و ممکن است همه بیماران بستری در این بخش به شهادت برسند.

تاکنون دست کم 5 نفر از بیماران بستری در این بیمارستان به سبب نبود دستگاه اکسیژن جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.
پیش از این نیز، دکتر ناهد ابو تیما،‌ رئیس بیمارستان ناصر در خان یونس، وضعیت این بیمارستان را با آغاز یورش سربازان اسرائیلی فاجعه بار توصیف کرده بود.

ارتش اسرائیل یورش خود به داخل ساختمان بیمارستان ناصر را روز پنچشنبه (26 بهمن ماه) به بهانه یافتن افراد حماس شروع کرد. اقدام جنایت کارانه ای که این رژیم با توسل به این بهانه به بیشتر بیمارستان های غزه بر خلاف قوانین بین المللی حمله کرده است.

پربیننده ترین خبرها