برزیل سفیر خود را ار سرزمین‌های اشغالی فراخواند

برزیل سفیر خود را ار سرزمین‌های اشغالی فراخواند
دوشنبه 30 بهمن 1402 - 23:13

یک منبع در وزارت خارجه برزیل دوشنبه اعلام کرد که لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور سفیر این کشور در (رژیم) اسرائیل را برای گفت وگو فراخوانده است.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، این منبع که خواست نام او فاش نشود، افزود: درگیری دیپلماتیک میان برازیلیا و تل‌آویو بر سر اظهارات اخیر لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل درباره جنگ رژیم صهیونیستی در غزه در جریان است.

به نوشته رویترز، سفیر برزیل پیش‌تر از سوی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پی اظهارات لولا که جنگ (رژیم) اسرائیل در غزه را به نسل‌کشی نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم تشبیه کرده بود، احضار شده بود.

داسیلوا روز یکشنبه در جریان سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، رژیم اسرائیل را به انجام نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه متهم و جنگ این رژیم در غزه را با اقدامات «آدولف هیتلر» برای نابودی یهودیان مقایسه کرد.

رئیس‌جمهور برزیل با بیان اینکه «این جنگ سربازان علیه سربازان نیست»، افزود: این جنگی میان ارتش بسیار آماده و زنان و کودکان است.

«اسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که سفیر برزیل را به خاطر این اظهارات داسیلوا احضار می‌کند.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، این اظهارات را شرم‌آور و خطرناک توصیف کرد.

نتانیاهو در بیانیه‌ای ادعا کرد: این بی‌اهمیت جلوه دادن هولوکاست و تلاش برای حمله به یهودیان و حق اسرائیل برای دفاع از خود است. انجام مقایسه بین اسرائیل و نازی‌ها و هیتلر عبور از خط قرمز ما است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها