نمایشگاه رسانه‌های ایران

حمدان: حمله به رفح با پاسخ مقاومت روبرو می‌شود

حمدان: حمله به رفح با پاسخ مقاومت روبرو می‌شود
سه شنبه 1 اسفند 1402 - 21:43

«اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس طی کنفرانس خبری در نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره حمله رژیم صهیونیستی به منطقه رفح در جنوب غزه هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

اسامه حمدان روز سه‌شنبه و در آغاز این کنفرانس خبری که با حضور "علی ابو شاهین" عضو جنبش جهاد اسلامی برگزار شد، از حضور در نمایشگاه رسانه‌های ایران ابراز خرسندی کرد و از همراهی رسانه‌ها در عملیات طوفان الاقصی تمجید کرد.

او گفت : رسانه‌ها در تحقق پیروزی در کنار مقاومت ایستادند و جامعه رسانه‌ای ۱۲۰ شهید را تقدیم کرد.

او افزود: رسانه‌های حامی رژیم صهیونسیتی دو شکست را متحمل شدند، شکست در بازتاب واقعیت و شکست در حوزه اعتبار در بین افکار عمومی.

مردم با وجود سختی‌ها حامی مقاومت هستند

حمدان تصریح کرد : مردم غزه در محاصره هستند و غرب در جنایات اسرائیل شریک است.

عضو ارشد حماس همچنین گفت ۳۵ بیمارستان و ۱۰۰ مرکز درمانی در غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی از کار افتاده‌اند.

حمدان با بیان این که یک میلیون و چهارصد هزار نفر در شهر رفح هستند در حالی که ظرفیت این شهر ۲۰۰ هزار نفر است و این تراکم جمعیت در منطقه را نشان می دهد، گفت: مردم ما با این وضعیت، پایدار هستند و حامی مقاومت.

او تاکید کرد : حوادث در میدان نشان داد مقاومت در حد و اندازه‌های این جنگ است و مقاومت در هفتم اکتبر با تار و مار کردن ارتش دشمن به پیروزی رسید.

حمدان با بیان این که مقاومت نشان داد عامل وحدت جامعه ماست، گفت: هرگونه حمله به رفح با پاسخ مقاومت روبرو می‌شود.

اشغالگران در بحران هستند

این عضو ارشد حماس با برشمردن خواسته‌های طرف فلسطینی برای آتش‌بس و تبادل اسرا از جمله توقف حملات، ورود کمک‌های انسان دوستانه، رفع محاصره و تبادل اسرا گفت: دشمن تلاش می‌کند با مانورهای سیاسی از این خواسته‌ها عبور کند.

حمدان گفت : از ۱۳۵ روز پیش درگیر جنگ هستیم و اشغالگران در بحران هستند و جنگ علیه غزه هیچ‌کدام از اهداف آن‌ها را محقق نکرده است.

او گفت : آن‌ها می‌خواستند چهره ارتش صهیونیستی را که در چند ساعت فروپاشید، ترمیم کنند اما اقدامات آن‌ها باعث شد تصویر یک آدم‌کش و جنایتکار از آن‌ها در افکار عمومی شکل بگیرد.

دشمن مجبور می‌شود به خواسته‌های مقاومت تن دهد

عضو ارشد مقاومت فلسطین تاکید کرد: هر چه قدر جنگ طول بکشد، دشمن مجبور خواهد شد به خواسته‌های مقاومت تن‌ دهد.

حمدان در مورد مذاکرات پاریس و پیشنهادات مقاومت در این ارتباط گفت: ما از طریق میانجی‌ها پاسخ های خود را داده‌ایم و برادرم آقای هنیه نیز امروز به قاهره رفته است تا مذاکره کند.

آمریکا حامی جنایات اسراییل نیست، شریک جرم است

حمدان درباره اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه الجزایر در شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه گفت: آمریکا حامی اسراییل در جنگ نیست، بلکه شریک‌ جنایت‌های اسراییل است و یک پل دریایی و هوایی برای انتقال سلاح از آمریکا به اسراییل ایجاد شده است‌. ما دیدیم که چگونه ۱۴ میلیارد در کنگره آمریکا در حمایت از رژیم صهیونسیتی تصویب شد.

حمدان ادامه داد: آمریکا قطعنامه‌ای را در مورد آتش‌بس مطرح کرده که در مقابل قطعنامه‌ ای است که الجزایر پیشنهاد داده است.

این عضو ارشد حماس با بیان این که مقاومت ابتکار عمل‌های پیشنهادی را بررسی می‌کند، گفت: البته هرگز نمی‌توانیم از حق مان دست بکشیم. ایده‌هایی که مطرح شده است، در حدی نیست که خواسته‌های ما را تامین کند و مشکلات ما را حل کند.

او گفت: رژیم صهیونیست اصرار به ادامه جنگ دارد و نباید تاریخ مسئله فلسطین از ۷ اکتبر در نظر بگیریم بلکه تاریخ آن به آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی بازمی‌گردد.

تلاش‌های ایران در حمایت از فلسطین مهم است

حمدان در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره ارزیابی از تلاش‌های دیپلماتیک ایران در حمایت فلسطین گفت: تردیدی نیست که تلاش‌های سیاسی ایران و وزیر خارجه ایران و تلاش‌های رییس‌جمهور نقش مهمی داشته است.

او افزود: ایران برای همراه کردن دولت‌ها و ملت‌های جهان با ملت فلسطین تلاش کرد. دستگاه دیپلماسی آمریکا در تلاش است با اعمال فشار، روایت اسراییل را جا بیندازد، اما شکست خورده است.

ملت فلسطین قدردان تلاش‌های نیروهای مقاومت است

حمدان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا درباره اتحاد جریان مقاومت در منطقه گفت : طوفان الاقصی و پیامدهای آن برای مقاومت در منطقه، تلاش‌هایی ارزشمند بود که ملت فلسطین قدردان آن است.

او افزود: مقاومت در حال افزایش انسجام خود است و همه به شکل بی‌سابقه‌ در حمایت از مقاومت در مقابل اسراییل متحد شده‌اند و این نقطه عطف است.

عضو ارشد حماس همچنین گفت: مسئله فلسطین به جایگاه و موقعیت خود بازگشته است. اسرائیل و حامیانش تلاش کردند، آن را به حاشیه ببرند اما طوفان الاقصی نشان داد مسئله فلسطین زنده است و مقاومت ایستاده است.

او تاکید کرد: امروز معلوم شده این روند سرآغاز جدید برای آزادسازی فلسطین است.

با سازش هر کشوری با اسرائیل مخالفیم

او در پاسخ به سوالی در مورد پیش‌شرط‌ های مطرح شده از سوی عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: ما با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در هر سطح و شکلی با هر توجیهی مخالف هستیم.

این مقام فلسطینی ادامه داد: کسانی تصور می کردند که با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با یک ارتش قوی و یک اقتصاد قوی شریک می‌شوند، در حالی که بعد از عملیات هفت اکتبر تمام این تصورات از هم پاشید.

حمدان گفت : ما به دنبال آزاد کردن خاک‌ خود و ایجاد زمینه برای بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان هستیم‌، ما نمی خواهیم بخشی از حقوق‌مان با عادی‌سازی محقق شود. ما اعتقاد داریم برادران در امت اسلامی اگر نمی‌توانند در جنگ با دشمن صهیونیستی کنار ما بایستند، در کنار اسراییل نیز نایستند.

او گفت: هیچ‌ کشوری منفعتی در عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی ندارد و کفه ضرر آن بیشتر از سود آن است.

حمدان در ادامه این نشست مطبوعاتی گفت: در جریان طوفان الاقصی مشخص شد که اگر اراده‌ای وجود داشته باشد، می‌توانیم کارهای ناممکن را ممکن کنیم.

این عضو ارشد حماس در پایان گفت: امید داریم که ملت ما یک پارچه به حرکت درآیند و اقدامات بیشتری در حمایت از فلسطین انجام دهند.

غربی‌ها در برابر جنایات اسراییل لال هستند

حمدان ادعاهای غرب در مورد حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان و کودکان را دروغین دانست و با بیان این که آن‌ها برخوردها و استاندارهای دوگانه در این ارتباط دارند، گفت: امروز گزارش نهادهای حقوق‌بشری در مورد اقدامات صهیونیستی علیه مردم غزه و زنان فلسطینی منتشر شده است ولی دولت‌های غربی همه در برابر این گزارش‌ها ساکت و لال شده‌اند.

در ادامه علی ابوشاهین، عضو ارشد دفتر سیاسی جهاد اسلامی به پرسش خبرنگاران در نشست مطبوعاتی پاسخ داد

علی ابوشاهین گفت : جبهه داخلی و ملت فلسطین با حمایت از مقاومت و بینش خود و با وجود مشکلات انسانی، فرصت را از دشمن صهیونیست گرفتند، اگر دشمن صهیونیست تهدید خود درباره حمله به رفح را عملی کند، بزرگ ترین کشتار انسانی در تاریخ را رقم خواهد زد.

وی گفت: تنها وحدت در میدان غزه و اتحاد میان نیروهای مقاومت، رژیم اشغالگر را از دستیابی به اهداف خود باز خواهد داشت.

عضو ارشد دفتر سیاسی جهاد اسلامی افزود: رژیم صهیونیستی همچنان به اجرای طرح خود برای آواره کردن مردم غزه به خارج از سرزمین خود ادامه می‌دهد و امنیت ملی اعراب را تهدید می‌کند.

ابوشاهین خاطر نشان کرد : ما تاکید می کنیم که نیروهای مقاومت به اصول خود کاملا پایبند هستند و دشمن نمی‌تواند آنچه را که در میدان نبرد به دست نیاورده، با مذاکره به دست آورد.

عضو ارشد دفتر سیاسی جهاد اسلامی گفت: رسانه‌ها نقشی مهم در موضوع فلسطین دارند. این نقش برای نخستین بار است که در جنگ و در سطح درگیری با دشمن صهیونیستی دیده می‌شود.

این عضو ارشد دفتر سیاسی جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها شهدای زیادی در جنگ غزه تقدیم کرده‌اند، افزود: بیش از ۱۳۰ خبرنگار و اهالی رسانه در باریکه غزه به شهادت رسیدند، همچنین خبرنگارانی دیگر در جنوب لبنان به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی در حال انتقام‌گیری از رسانه‌هاست چرا که آن‌ها حقایق را می‌گویند.

وی ادامه داد: رسانه‌های مقاومت در تهران و منطقه جزئی از نمایشگاه رسانه‌های ایران هستند که نقشی بزرگ و مهم در اطلاع‌رسانی دارند.

پربیننده ترین خبرها