گفتگوی شاهد عینی با العالم

شکنجه اسرا توسط سربازان صهیونیست در باریکه غزه + فیلم

جمعه 4 اسفند 1402 - 13:43

یک فلسطینی که در شهر غزه به اسارت نظامیان اشغالگر درآمده بود و  صبح امروز (جمعه) وارد شهر دیرالبلح در مرکز باریکه غزه شد، در برابر دوربین العالم قرار گرفت و در گفتگو با خبرنگار العالم از شکنجه به دست نظامیان صهیونیست سخن گفت.

العالم فلسطین اشغالی

« رائد شملخ» به خبرنگار العالم گفت: نظامیان اشغالگر پس از حمله به منزلم در غزه ،‌ چشمان و دستان من را بستند و مرا به اسارت گرفتند و سپس با وارد کردن ضربات شدید به صورتم ،‌ من را با ضربه های سر تفنگ به داخل تانک منتقل کردند.

وی افزود: سربازان رژیم اشغالگر مرا همراه با پانزده نفر دیگر به محل دیگری در محله الزیتون برده و با الفاظ رکیک ، به درآوردن کامل لباس هایم وادار کردند و حتی پس از تاکید بر اینکه یک غیرنظامی هستم و با مقاومت ارتباطی ندارم ،‌ اسیر کردند.

این آزاده فلسطینی گفت که محل نگهداری آنها بسیار سرد بوده و با وجود این، سربازان اشغالگر لباس های آنها را در حالی که چشمان و دستانشان بسته بود ، از آنان گرفتند.

شمال گفت: یک سرباز اسرائیلی با استفاده از ابزار تیز شروع به کشیدن تصاویری روی پشت او کرد و زمانی که او درد می کشید، سرباز شروع به ضربه زدن به سرش می کرد و خون از پشتش جاری می شد که متحمل دردی کشنده شد، اما چاره ای جز تحمل نداشت.

وی افزود: پس از این همه شکنجه که توسط دوربین العالم به صورت زنده ضبط شده بود، آزاد و مجبور شدند از محله الزیتون در شهر غزه به سمت دیرالبلح در وسط باریکه غزه پیاده حرکت کنند.

سربازانی که به زبان فرانسوی و سایر زبان ها صحبت می کردند، با اسرا مانند حیوان رفتار می کردند.

یکی دیگر از اسرای آزاد شده گفت: در کنار اسرای اشغالگر، سربازانی بودند که به زبان فرانسه و سایر زبان ها صحبت می کردند، آنها یک قرص نان را به چند قسمت تقسیم می کردند و به سمت اسرای فلسطینی محله الزیتون توسط نیروهای اسرائیلی مانند پرتاب مواد غذایی به حیوانات و سگ های ولگرد پرتاب می کردند.

نیروهای اشغالگر از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند

وی افزود: نیروهای اشغالگر اسرائیل از اسرای فلسطینی به هنگام مقابله مقاومت فلسطین در جبهه های جنگ با سربازان اشغالگر در محورهای درگیری از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.

این آزاده فلسطینی گفت: مردم غزه چیزی برای خوردن پیدا نمی کنند و مجبور می شوند خوراک دام ها را آسیاب کرده و از آن نان تهیه کنند و مدتی است که نان نخورده اند.

این در حالی است که رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان به تجاوزگری خود به باریکه غزه ادامه می دهد و چندین کشتار را مرتکب شده که به شهادت و زخمی شدن ده ها فلسطینی منجر شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد: حملات رژیم صهیونیستی به چهار خانه در دیر البلح در مرکز باریکه غزه ، چهل شهید و بیش از صد زخمی بر جای گذاشت.

20 فلسطینی نیز در حملات به محله الزیتون در شهر غزه در شمال باریکه غزه ، شهید و تعدادی دیگر مفقود شدند. در همین راستا ، ۶ نفر در حمله صهیونیست ها به خانه ای در شرق رفح به شهادت رسیدند. این دفتر، دولت آمریکا، جامعه بین‌المللی و رژیم اشغالگر را مسئول کامل این جنایات بی وقفه دانست.

پربیننده ترین خبرها