خبرهای درزکرده از نشست پاریس درباره آتش بس در غزه+فیلم

يکشنبه 6 اسفند 1402 - 14:51

شورای نظامی رژیم صهیونیستی با اعزام هیئتی به قطر به منظور شرکت در مذاکرات مبادله اسرا موافقت کرد. این موافقت پس از ان صورت گرفته است که منابع اسرائیلی پس از بازگشت هیئت این رژیم از نشست پاریس، آن را مثبت ارزیابی و تأکید کرده اند که این توافق به معنای پایان جنگ نیست.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه تجاوزات خود به غزه و آماده شدن برای حمله به رفح، به دنبال راهی برای رسیدن به توافق بر سر مبادله اسرا است.

پس از بازگشت هیئت صهیونیستی از مذاکرات پاریس، شورای نظامی این رژیم برای اعزام هیئتی به قطر به منظور ادامه مذاکرات چراغ سبز نشان داد.

صهیونیست ها در نشست پاریس پیشنهاد جدیدی را مطرح کرده اند که سایت اکسیوس بخشی از جزئیات این پیشنهاد را منتشر کرده است که شامل آزادی 40 اسیر اسرائیلی در ازای آتش بس 6 هفته ای و آزادی صدها اسیر فلسطینی است. کانال 12 رژیم صهیونیستی این طرح را طرح خوبی توصیف و ادعا کرده است که پیشرفت خوبی داشته و اختلافات را از بین برده است. این در حالی است که این رژیم در طرح پیشنهادی خود با توقف حمله مخالفت کرده است.

اکنون توپ در زمین کابینه رژیم اشغالگر است و موافقت آن با طرح جدید آمریکا و دیگر میانجی گران به معنای این است که نشست های دیگر در روزهای آینده برای پیگیری طرح مورد نظر، در راه است. این در حالی است که یک منبع آگاه گفته است که آغاز مذاکره بر سر جزئیات همچنان بستگی به این دارد که میانجی گران قطری و مصری بتوانند حماس را به پذیرفتن طرح جدید متقاعد کنند.

به رغم اندکی خوشبینی درباره رسیدن به توافق تا قبل از ماه رمضان، اما به گفته مشاور امنیت قومی رژیم صهیونیستی تساحی هنگبی و هرتسی هالیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر، رسیدن به چنین توافقی به معنای پایان جنگ نیست و عملیات نظامی تنها راه بازگرداندن اسرای اسرائیلی است.

پربیننده ترین خبرها