مصر: نشست‌های تکمیلی مذاکرات پاریس برای آتش‌بس در غزه برگزار می‌شود

مصر: نشست‌های تکمیلی مذاکرات پاریس برای آتش‌بس در غزه برگزار می‌شود
شنبه 5 اسفند 1402 - 17:56

رسانه‌های مصری به نقل از منابع آگاه از برگزاری نشست‌های تکمیلی مذاکرات پاریس برای آتش‌بس در غزه در روزهای آینده خبر دادند.

العالم - مصر

شبکه خبری قاهره به نقل از یک منبع رژیم صهیونیستی گزارش داد که نشست‌های تکمیلی مذاکرات پاریس در مورد آتش‌بس در باریکه غزه برگزار خواهد شد.

همچنین پایگاه خبری «الیوم السابع» به نقل از یک منبع مسئول مصری از پایان دیدارهای پاریس بین مصر، قطر، آمریکا و رژیم اسرائیل در خصوص آتش بس در باریکه غزه خبر داد و افزود: تلاش ها در این زمینه در هفته جاری ادامه می یابد.

رسانه های رژیم اسرائیل نیز گزارش دادند: این احتمال وجود دارد که نشست پاریس به پیشرفتی در جهت دستیابی به توافق تبادل اسیران و بازداشت شدگان منجر شود.

الیوم السابع مصر با اشاره به اینکه این کشور دور جدید مذاکرات برای آزادی اسیران و بازداشت شدگان و اجرای طرح جدید برای آتش بس در باریکه غزه در ماه مبارک رمضان را رهبری می کند، افزود: قاهره به تلاش های خود برای دستیابی به آتش بس در باریکه غزه ادامه می دهد.

پاریس پایتخت فرانسه از طریق میانجی ها بین رژیم اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس میزبان نشست های جدید مذاکرات طرفین برای توافق مبادله اسیران دو طرف و برقراری آتش بس بشردوستانه است.

تا پیش از این مذاکرات برای برقراری آتش بس و مبادله اسیران میان حماس و رژیم صهیونیستی بی نتیجه‌ بوده است.

روزنامه صهونیستی «هاآرتص» پیشتر گزارش داده بود که توافق حماس و اسرائیل در زمینه تبادل اسیران تا پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان قطعی خواهد شد.

یک دیپلمات خارجی که در مذاکرات برای تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس حضور داشت و خواست نامش فاش نشود به این روزنامه گفته‌ بود که بهترین زمان برای اجرای این توافق، ماه مبارک رمضان خواهد بود.

در حالی که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه ( ۱۵ مهر) تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر رژیم اسرائیل همچنان به جنایت در این باریکه ادامه می دهند و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر، این بار در شهر «رفح» در جنوب باریکه غزه هستند.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون ۲۹ هزار و ۶۰۶ فلسطینی شهید و ۶۹ هزار و ۷۳۷ نفر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها