درخواست آمریکا از اسرائیل برای حضور فلسطینیان در مسجد الاقصی طی ماه رمضان

درخواست آمریکا از اسرائیل برای حضور فلسطینیان در مسجد الاقصی طی ماه رمضان
پنج‌شنبه 10 اسفند 1402 - 08:27

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه از اسرائیل خواست که از ممنوعیت تردد و حضور نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی طی ماه مبارک رمضان خودداری کند.

العالم - آمریکا

براساس گزارش "الجزیره انگلیسی" ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی افراطی رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در ماه رمضان از ورود فلسطینان به مسجد الاقصی جلوگیری خواهد کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت، ما همچنان از رژیم اسرائیل می‌خواهیم تا در ماه رمضان دسترسی نمازگزاران به مسجد الاقصی را تسهیل کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره طرح بن گویر که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آن حمایت کرده است، گفت هنوز «تصمیم نهایی» در این زمینه گرفته نشده است.

میلر اضافه کرد که «افزایش تنش‌ها در کرانه باختری یا در منطقه وسیع‌تر به نفع امنیت اسرائیل نیست» اما در پاسخ به این سوال که آیا چنین اقداماتی عواقبی خواهد داشت یا خیر، از پاسخ دادن خودداری کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گزارش داد که کابینه جنگ این رژیم صلاحیت و اختیارات مربوط به مسجد الاقصی را از ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم سلب کرده است.

تبریک لاپید به کابینه جنگ برای سلب مسوولیت بن گویر یک هفته پس از آن روی می‌دهد که وی اول اسفندماه در سخنرانی خود در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت که کابینه اسرائیل باید اختیارات اداره اوضاع و شرایط در شهر قدس و کرانه باختری در ماه رمضان را از بن گویر بگیرد و طبق توصیه نهاد امنیتی این رژیم عمل کند.

رئیس اپوزیسیون ادامه داد: امکان ندارد وقتی چنین مرد آشفته ای مسئول است، به ماه رمضان وارد شویم.

لاپید اعتقاد داشت که بن گویر نمی‌تواند امنیت رژیم اسرائیل را حفظ کند.

پربیننده ترین خبرها