گزارش العالم از سه محور اختلافی نظامیان صهیونیست در باره حمله به رفح+فیلم

پنج‌شنبه 10 اسفند 1402 - 15:15

خبرنگار شبکه ی خبری العالم جزئیات سه محور اختلافی بین مقامات بلندپایه نظامی رژیم صهیونیستی در خصوص عملیات زمینی در رفح را تشریح کرد.

العالم-فلسطین

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه خبری العالم در رام الله گزارش داد: تقریبا بین سران رژیم صهیونیستی در خصوص عملیات زمینی در رفح اتفاق نظر وجود دارد اما اختلاف میان آنها درخصوص زمان، امکان توافق و نیز هماهنگی با مصر است و مقامات نظامی رژیم صهیونیستی نیز درخصوص این سه مسئله با هم اختلاف دارند.

بنابر این گزارش، اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی عقیده دارند که حمله زمینی به رفح گریزناپذیر است. آنها می گویند که این عملیات به پایان مقاومت فلسطین منجر خواهد شد.

خبرنگار العالم درباره محورهای اختلافی بین مقامات صهیونیست خاطرنشان کرد: صهیونیست ها عقیده دارند که زمان حمله به رفح باید بعد از برقراری آتش بس باشد و اینک آتش بس و بازگرداندن اسرای اسرائيلی در اولویت است و این چیزی است که بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به آن باور دارد.

این گزارش می افزاید: اختلاف دوم مسئله هماهنگی با مصر است که مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی به آن باور دارند و می گویند که بدون هماهنگی با مصر آغاز عملیات زمینی در رفح بویژه در محور فیلادلفیا یا محور صلاح الدین ممکن نیست زیرا این منطقه حد فاصل بین مرزهای مصر و فلسطین است و برخی مقامات صهیونیست عقیده دارند که تونل هایی در رفح وجود دارد که به خاک مصر و جزیره سینا منتهی می شود که بدون هماهنگی با مصر انجام عملیات در داخل این منطقه ممکن نیست.

پربیننده ترین خبرها