جنایت تازه صهیونیست‌ها در «دیرالبلح» با بمباران کامیون حامل کمک‌ها+فیلم

جنایت تازه صهیونیست‌ها در «دیرالبلح» با بمباران کامیون حامل کمک‌ها+فیلم
يکشنبه 13 اسفند 1402 - 20:07

ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود در نوار غزه، یک کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه را در شهر دیر البلح مرکز این باریکه بمباران کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش منابع خبری، در این جنایت هشت فلسطینی شهید و شماری نیز زخمی شدند.

فیلم

به گزارش رسانه ها، این کامیون وابسته به انجمن کویتی «تکوین» بوده است.

پیشتر نیز نظامیان رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته، آوارگان فلسطینی را که برای دریافت کمک، اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه جمع شده بودند، گلوله باران کردند که بر اثر این جنایت، ۱۱۲ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۷۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

قبل از آن نیز آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز چهارشنبه گذشته از تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه در باریکه غزه خبر داده بود.

آنروا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که کاروان‌های کمک رسانی همچنان با حملات مواجه هستند و رژیم اسرائیل از دسترسی به این کمک‌ها جلوگیری می‌کند.

رژیم صهیونیستی در حالی مانع از ورود کمک‌ها به باریکه غزه می‌شود که موسسه «آکسفام» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، سه‌شنبه گذشته در گزارشی نسبت به وضعیت فاجعه بار و قحطی در باریکه غزه به دلیل تداوم جنایت رژیم صهیونیستی و محاصره این باریکه هشدار داد.

آکسفام همچنین به گسترش سوءتغذیه و گزارش‌های مرگ و میر ناشی از گرسنگی اشاره و تاکید کرد که مردم این منطقه به نوشیدن آب فاضلاب، خوردن گیاهان و استفاده از خوراک حیوانات برای تهیه نان روی آورده‌اند.

پربیننده ترین خبرها