تحلیل موانع آتش بس در غزه در گفتگوی العالم با سخنگوی جهاد اسلامی

سه شنبه 15 اسفند 1402 - 10:54

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: از ابتدای دور اول مذاکرات، رژیم صهیونیستی مسیر لجاجت را در پیش گرفته و هر بار که مذاکرات در مسیر مثبت قرار گرفته است، از آن خارج شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

محمد الحاج موسی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در گفت وگو با برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم اظهار داشت: گروه های مقاومت از جمله جنبش جهاد اسلامی و حماس و سایر گروه های فلسطینی با آغوش باز و انعطاف پذیری بی سابقه ای با میانجی گران همکاری کرده اند چون به واقع خواستار آتش بس بوده اند در حالی که رژیم صهیونیستی از توافق گریزان است و نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بر خلاف ادعاهای خود، هیچ گاه در مذاکرات جدی نبوده است.

وی افزود: حتی ادعاهای آمریکا به عنوان گرداننده اصلی این جنگ، اظهارات جامعه بین الملل در خصوص ضرورت آتش بس و حتی حکم دادگاه لاهه و مواضع شورای امنیت در خصوص ضرورت آتش بس در غزه، ادعایی بیش نبوده اند زیرا هرگز اقدامات عینی و میدانی به دنبال نداشته اند.

الحاج موسی خاطرنشان کرد، تصویر کلی این است که با نوعی دورهمی با شرکت آمریکا و رژیم صهیونیستی و غرب رو به رو هستیم که به قیمت خون ملت فلسطین ادامه دارد و در واقع چیزی که این طرفها به دنبال آن هستند، نابودی مقاومت و نسل کشی ملت فلسطین است.

پربیننده ترین خبرها