حماس: باید آتش‌بس فراگیر در غزه برقرار شود

حماس: باید آتش‌بس فراگیر در غزه برقرار شود
سه شنبه 15 اسفند 1402 - 17:21

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز سه شنبه پس از ارائه پیشنهاد خود به طرف‌های میانجی‌گر در قاهره، بر ضرورت آتش‌بس فراگیر در باریکه غزه تاکید کرد.

العالم - فلسطین

به گزارش شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رویترز، باسم نعیم از مسئولان ارشد جنبش حماس گفت: این جنبش پیشنهاد خود را در مورد توافق آتش بس به میانجیگران ارائه کرده است و منتظر پاسخ رژیم اسرائیل است.

محمود مرداوی از دیگر مسئولان ارشد جنبش حماس نیز به نوبه خود تاکید کرد که اگر برقراری آتش بس، خروج کامل ارتش اشغالگر از غزه و بازسازی این منطقه و بازگشت آوارگان به محل سکونت خود در شمال غزه در کار نباشد، در مورد روند تبادل اسرا با اشغالگران صحبت نخواهد شد.

وی افزود: آنچه برای دشمن اهمیت دارد، جداسازی کرانه باختری از تحولات نوار غزه و جلوگیری از تاثیر آن در صحنه عمومی فلسطین است اما باید تاکید کنم که کرانه باختری در نبرد طوفان الاقصی سهیم است و اقدامات ملت فلسطین علیه اشغالگران در جبهه کرانه باختری در ماه مبارک رمضان تشدید خواهد شد.

این مسئول ارشد حماس تصریح کرد: اشغالگران با ارتکاب انواع نسل‌کشی تلاش می‌کنند که به مقاومت فشار بیاورند تا به اهداف و دستاوردهایی سیاسی بر سر میز مذاکره دست یابند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها