مذاکرات «دشوار» آتش‌بس در قاهره / هیات تل آویو فردا وارد مصر می‌شود

مذاکرات «دشوار» آتش‌بس در قاهره / هیات تل آویو فردا وارد مصر می‌شود
سه شنبه 15 اسفند 1402 - 19:30

شبکه تلویزیونی «قاهره» روز سه شنبه به نقل از یک منبع ارشد مصری گفت که مذاکرات غیرمستقیم بین گروههای فلسطینی و رژیم صهیونیستی در قاهره برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه با «دشواریهایی« روبرو است.

العالم - فلسطین

این منبع ارشد مصری درعین حال تأکید کرد که گفتگوها «هنوز ادامه دارد و هیئت جنبش حماس در قاهره می ماند و به گفتگوها ادامه می دهد.

در همین راستا، یک منبع مصری نیز به پایگاه خبری العربی الجدید گفت: قرار است فردا چهارشنبه هیات اسرائیلیی برای ارائه موضع تل آویو در قبال آنچه حماس ارائه کرده است، وارد قاهره شود.

منابع مصری مطلع از تلاش‌های قاهره در خصوص مذاکرات آتش‌بس با اشاره به اینکه قاهره هنوز پایان نهایی دور مذاکرات جاری را اعلام نکرده است، تاکید کردند که هنوز فرصتی برای دستیابی به توافق تا قبل از ماه رمضان وجود دارد.

پیش از این، باسم نعیم از مسئولان ارشد جنبش حماس گفت: این جنبش پیشنهاد خود را در مورد توافق آتش بس به میانجیگران ارائه کرده است و منتظر پاسخ رژیم اسرائیل است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز سه شنبه پس از ارائه پیشنهاد خود به طرف‌های میانجی‌گر در قاهره، بر ضرورت آتش‌بس فراگیر در باریکه غزه تاکید کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها