طنین شعارها علیه رژیم صهیونیستی در کنفرانس فناوری در نیویورک+ویدئو

طنین شعارها علیه رژیم صهیونیستی در کنفرانس فناوری در نیویورک+ویدئو
چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 22:22

شماری از فعالان حامی فلسطین کنفرانسی در نیویورک که برای حمایت از صنعت فناوری رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، تحریم کردند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از الجزیره، فعالانی از جنبش «نه به فناوری برای آپارتاید» و شماری از تکنسین‌هایی که مخالف همکاری میان غول‌های فنآوری جهانی و رژیم صهیونیستی هستند، کنفرانس "به فناوری توجه کنید" را تحریم کردند.

در این کنفرانس که دوشنبه گذشته در نیویورک برگزار شد شخصیت‌های برجسته دنیای فناوری و سیاست از جمله "اریک آدامز" شهردار نیویورک، "موشه لئون" شهردار قدس اشغالی، "مایکل راجرز" مدیر سابق آژانس امنیت ملی و "باراک رجف" مدیر عامل شرکت "گوگل اسرائیل" در آن حضور داشتند. هدف اصلی این کنفرانس به نمایش گذاشتن قدرت فناوری رزیم اسرائیل بود.

یکی از مهندسان "گوگل کلود" که کنفرانس را تحریم کرد، با صدای بلند گفت که‌ اقدامات و اعتراض‌شان از نظر اخلاقی و حرفه‌ای ضروری است.

این مهندس سخنرانی باراک رجف، مدیرعامل "گوگل اسرائیل" را قطع کرد و با صدای بلند گفت: من مهندس نرم‌افزار گوگل هستم و از تولید فناوری که از نسل‌کشی حمایت می‌کند اجتناب می‌کنم.

.

یک فعال از گروه ضد صهیونیسم نیز سخنان رجف را قطع کرد و گفت:‌ گوگل در نسل‌کشی شریک است".

پس از اخراج معترضان از سالن کنفرانس، گروهی از فعالان حامی فلسطین، در خارج از سالن تظاهرات اعتراضی برگزار کردند. آنها بنرهایی را در دست داشتند که استفاده فناوری توسعه‌یافته در همکاری با رژیم اسرائیل، به‌ویژه در جریان جنگ غزه و بمباران عمدی غیرنظامیان، که طی آنها از هوش مصنوعی و بدافزارها استفاده می‌شود، محکوم کردند. صدها تکنسین نیز طوماری را برای تحریم این شرکت‌ها امضا کردند.

.

پربیننده ترین خبرها