تهدید دوباره نتانیاهو درباره حمله به رفح

تهدید دوباره نتانیاهو درباره حمله به رفح
جمعه 18 اسفند 1402 - 01:20

علی‌رغم نگرانی‌های گسترده از تبعات حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح، نخست‌وزیر این رژیم روز پنجشنبه بار دیگر وعده خود مبنی بر حمله به این منطقه در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه را تکرار کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل روز پنجشنبه گفت ارتش اسرائیل علیه «تمامی مقرهای حماس در سراسر غزه از جمله در رفح» عملیات خواهد کرد. او گفت: «حرف هر کسی که به ما می‌گوید در رفح عملیات نکنید این است که ما در جنگ ببازیم و این اتفاق نخواهد افتاد.»

نتانیاهو که در یک مراسم فارغ‌التحصیلی در یک مرکز آموزش نظامی حضور داشت همچنین وعده داد اسرائیل علیه تمامی کسانی که به دنبال نابودی‌اش هستند از جمله در جبهه شمالی نیز عملیات خواهد کرد. در شرایطی که ارتش اسرائیل هنوز نتوانسته به اهداف از پیش‌تعیین‌شده خود در غزه دست پیدا کند نتانیاهو مدعی شد: «هر کسی که هنوز از قدرت ما مطمئن نشده بهتر است نگاهی به آنچه بر سر مقرهای دشمن در غزه آمده بیندازد.»

او همچنین مدعی شد که جنگ علیه حماس از وقوع یک ۱۱ سپتامبر دیگر جلوگیری خواهد کرد. نتانیاهو مدعی شد: «تمام جهان مدرن بایستی از ارتش اسرائیل حمایت کند.»

اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل در حالی مطرح شده که عملیات این رژیم در غزه با محکومیت‌های جهانی و تظاهرات‌های گسترده در بسیاری از کشورهای دنیا مواجه شده است. جنگ اسرائیل در غزه تا کنون به شهادت بیش از ۳۰ هزار نفر منجر شده که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. این جنگ همچنین باعث آواره شدن بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه و نابودی زیرساخت‌های این منطقه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها