آمریکا برای «ارسال کمک» بندری در غزه احداث می‌کند

آمریکا برای «ارسال کمک» بندری در غزه احداث می‌کند
جمعه 18 اسفند 1402 - 04:38

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند جو بایدن به ارتش این کشور دستور داده بندری در غزه برای رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم جنگ‌زده ایجاد کند.

العالم - آمریکا

گزارش رسانه‌های آمریکا حاکی است بایدن امشب در سخنرانی سالانه خود موسوم به «وضعیت کشور» طرح خود در این خصوص را اعلام خواهد کرد. مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که این طرح آمریکا نیازمند استقرار نیروهای نظامی در غزه نخواهد بود. این گزارش در شرایطی مطرح شده که روزنامه واشنگتن‌پست روز گذشته گزارش داده بود آمریکا از زمان عملیات ۷ اکتبر به این سو به صورت مخفیانه فروش بیش از ۱۰۰ بسته تسلیحاتی به اسرائیل را تأیید کرده است.

این روزنامه آمریکایی نوشته بود در این بسته‌های کمکی بیش از هزاران بمب هدایت دقیق، بمب‌های کوچک‌تر، بمب‌های سنگرشکن، سلاح‌های سبک و دیگر تسلیحات مرگبار به اسرائیل ارسال شده‌اند. علی‌رغم این، مقام‌های دولت آمریکا در موضع‌گیری‌های علنی تلاش می‌کنند از اسرائیل در خصوص ناکافی بودن کمک‌ها به غزه انتقاد کرده و خود را طرفدار مردم فلسطین نشان دهند.

از زمان آغاز جنگ در غزه دولت جو بایدن تنها در دو مورد درباره فروش‌های خارجی آمریکا به اسرائیل اطلاع‌رسانی علنی انجام داده است. ارسال این تسلیحات در شرایطی انجام شده که مقام‌های ارشد آمریکایی بارها گلایه کرده‌اند که اسرائیلی‌ها در عمل به تعهداتشان برای کاستن از تلفات غیرنظامیان، اجازه ورود کمک‌های بیشتر به غزه و خودداری از اظهارنظر درباره کوچاندن دائمی فلسطینی‌ها قصور داشته‌اند.

«جرمی کونندیک»، از مقام‌های سابق دولت بایدن به واشنگتن‌پست گفت: «تعداد بسیاری زیادی فروش در فاصله زمانی بسیار کوتاه انجام گرفته که به وضوح نشان می‌دهد عملیات اسرائیل بدون این حجم از حمایت آمریکا امکان‌پذیر نمی‌بود.»بیش از ۳۰ هزار نفر در حملات اسرائیل در غزه جانشان را از دست داده‌اند که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها