تأکید مقام سابق موریتانی بر ضرورت حمایت مالی از غزه

تأکید مقام سابق موریتانی بر ضرورت حمایت مالی از غزه
يکشنبه 20 اسفند 1402 - 12:57

رئیس سابق شورای فتوای موریتانی گفت : هیچ عذر و بهانه ای برای شانه خالی کردن از کمک به شهروندان غزه قابل قبول نیست.

العالم - آفریقا

محمد المختار ولد امباله، طی سخنانی در مراسم توزیع جوایز مسابقه بزرگ حفظ و تلاوت قرآن به میزبانی رادیو موریتانی، خاطرنشان کرد که با توجه به حوادث جاری در غزه، مقاومت (در برابر اشغالگران) واجب عینی بر همه مؤمنان است.

وی افزود : شهروندان غزه امروز بیش از هر زمان دیگری به کمک نیاز دارند.

این مقام موریتانیایی با اشاره به درد و رنج مردم غزه و قتل و کشتار و گرسنگی و آوارگی در این منطقه – که دوست و دشمن در آن شریک هستند- تصریح کرد: "وظیفه ماست که با رسانه های خود به آنها کمک کنیم. رسانه ها سلاح های امروز هستند و ما باید با قلم و کلام به آنها کمک کنیم. کلام، نقشی مهم در این میان دارد و می تواند حق و باطل را از هم بازشناسانده و باطل را رسوا کند؛ ما باید با اموال و دارایی هایمان به آنها کمک کنیم و در این مود هیچ عذری پذیرفته نیست."

در موریتانی محافل سیاسی و رسمی و مردمی درباره ضرورت حمایت از مسأله فلسطین اتفاق نظر دارند و مردم این کشور هر هفته با برگزاری تظاهرات، حمایت خود را از مقاومت غزه اعلام می کنند و توقف حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه را خواستار می شوند.

از ابتدای تجاوز رژٰیم اشغالگر صهیونیستی به غزه ، محافل مردمی و رسمی موریتانی با برپایی تظاهرات و تجمع های اعتراضی، به اشکال مختلف مراتب حمایت خود را از مسأله فلسطین و همبستگی خود را با غزه اعلام کرده اند.

سندیکاها و محافل دولتی موریتانی نیز درج مسأله فلسطین در متون درسی این کشور را خواستار شده اند.

اغلب احزاب سیاسی موریتانی هم طی ماه های گذشته به طور هفتگی تجمع های اعتراضی را در مقابل سفارت های کشورهای حامی رژیم صهیونیستی ترتیب داده اند.

در سطوح پارلمانی نیز تعدادی از نمایندگان پارلمان این کشور هر از گاهی ، تصویب قانون جرم انگاری سازش با رژیم اشغالگر را خواستار شده اند تا راه را بر روی هر گونه سازش احتمالی با این رژیم در آینده ببندند.

ارتش رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر گذشته با تحمیل جنگی ویرانگر بر غزه، فجایع انسانی بی سابقه را به بار آورده است.

پربیننده ترین خبرها