گزارش العالم از دومین کشتار فلسطینیان در صف کمک های امدادی در باریکه غزه

جمعه 25 اسفند 1402 - 13:16

خبرنگار العالم در غزه از قتل عام فلسطینیانی که در شمال باریکه غزه منتظر دریافت کمک بودند، از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی خبر داد.

العالم فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه گزارش داد: فلسطینیانی که در شمال باریکه غزه منتظر دریافت کمک بودند، از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته و قتل عام شدند . به گفته شاهدان عینی 30 هزار فلسطینی در تقاطع صلاح الدین منتظر کامیون های کمک رسانی بودند که براثر حمله رژیم صهیونیستی و براساس برآوردهای اولیه، دستکم 111 شهروند فلسطینی شهید و زخمی شدند.

برخی گزارش ها حاکی است که حملات رژیم صهیونیستی به صف دریافت کمک‌های امدادی طی 24 ساعت گذشته به شهادت 100 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 200 نفر دیگر منجر شده است.
در همین زمینه وزارت بهداشت فلسطین در غزه شب گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد، رژیم صهیونیستی جنایت هولناک دیگری را رقم زد و با هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی در میدان الکویت در غزه که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه برای رفع گرسنگی خود و خانواده‌شان بودند، بیش از 111 فلسطینی را شهید و مجروح کرد.

از سوی دیگر منابع غیر رسمی فلسطینی شمار شهدا و مجروحان را بیش از 220 نفر اعلام کرده اند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر فلسطینیانی را که در میدان الکویت در شرق غزه منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، هدف قرار داد. در این جنایت وحشیانه بیش از 60 نفر شهید و دست کم 160 نفر هم زخمی شدند.
پیش از این نیز نیروهای اسرائیلی روز پنجشنبه (10 اسفند ماه) به سمت صف انبوه جمعیت بی گناه و گرسنه در خیابان الرشید غزه و در مجاورت میدان النابلسی که منتظر دریافت کمک‌های بشر دوستانه بودند، آتش گشودند و در جریان این آتشباری یکصد و ۱۲ تن شهید و بیش از ۷۰۰ تن دیگر مجروح شدند.
خبرنگار العالم در ادامه گزارش خود خاطرنشان کردداد: شهر رفح در باریکه غزه نیز در ساعات گذشته هدف بمباران شدید قرار گرفت، در این حملات هواپیماهای رژیم اشغالگر خانه ای را در محله الزهور در مرکز رفح بمباران کردند که منجر به شهادت 3 نفر از یک خانواده و زخمی شدن شماری شد که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

بنابر گزارش خبرنگار العالم، بمباران شهر خان یونس نیز متوقف نشده است، به گونه ای که بر اثر این حملات یک شهروند فلسطینی در منطقه القراره در شرق خانيونس شهید شد. همچنین پیکر چندین شهید فلسطینی که از سوی شهروندانی که به خانه های خود در نواحی شرق خانیونیس بازگشته بودند، شناسایی و به غزه منتقل شد.

بنابر این گزارش، شناسایی شمار بیشتری از شهدا در شهر حمد نیز ادامه دارد، شهدایی که اجساد آنها بر اثر ماندن در فضای باز و زیر آوار متلاشی شده است.

خبرنگار العالم گزارش داد: اشغالگران همچنین خانه‌ای را در الحکر در استان الوسطی بمباران کردند، در همین حال گلوله باران توپخانه‌ای مناطق شرقی دیرالبلاح در غزه نیز متوقف نشده است. منابع محلی از شنیده شدن صدای گلوله باران نواحی مجاور سواحل خانیونس از سوی قایق‌های جنگی اسراییلی خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها