چرا رژیم اشغالگر ملاقات دحلان و برغوثی را در زندان تسهیل کرد؟

چرا رژیم اشغالگر ملاقات دحلان و برغوثی را در زندان تسهیل کرد؟
شنبه 26 اسفند 1402 - 10:20

محمد دحلان رهبر جدا شده از جنبش فتح، در نتیجه تشدید تنش‌های اخیر در غزه، پس از یک دوره طولانی دوباره به کانون توجهات بازگشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، طرف‌های مرتبط با موضوع فلسطین بار دیگر رایزنی با دحلان را آغاز کرده اند.

به گزارش روزنامه الاخبار، محمد دحلان رهبر جدا شده از جنبش فتح، با حمایت امارات متحده عربی قرار است برای «روز بعد» یا پسا جنگ در فلسطین نقشی محوری ایفا کند.

دحلان که از ابتدا تجاوز اسرائیل را محکوم کرد، به دنبال بازگشایی کانال‌های ارتباطی با حماس بود و دستیار خود سمیر مشهراوی را برای دیدار با رهبران حماس در دوحه فرستاد. وی همچنین از پایتخت قطر بازدید کرد تا در مورد آینده باریکه غزه گفتگو کند.

دحلان در طول دیدارهای خود با رد هرگونه نقش یا موقعیت ویژه همواره تأکید کرده که از حمایت بزرگ دولت ابوظبی برای کمک به مردم غزه برخوردار شده است.

برخی دیگر بر این باورند، دحلان که هم اکنون در حال ایفای نقش اساسی است، توسط غسان علیان افسر اسرائیلی «هماهنگ کننده فعالیتهای رژیم اشغالگر در مناطق اشغالی» حاضر در ابوظبی، فرستاده شده و به گزارش روزنامه الاخبار، برای ایجاد یک تشکیلات محلی خارج از اختیارات حماس و بقیه جناح‌ها، متشکل از عناصر محلی و افراد سرشناس، از جمله برخی از کادرهای کهنه کار جنبش فتح، تلاش خواهد کرد.

بسیاری احتمال می دهند دحلان به ایجاد یک تشکیلات محلی برای به دست گرفتن مدیریت مدنی در غزه، به دور از دولت فعلی این باریکه، کمک کند.

به نوشته این روزنامه، دحلان مانند بقیه احزاب پیگیر دستیابی به آتش‌بس و تبادل زندانیان از جمله مروان برغوثی رهبر زندانی جنبش فتح است.

گزارش‌هایی از محافل فلسطینی رسیده که رژیم اشغالگر، زمینه دیدار دحلان و مروان برغوتی را در زندان تسهیل کرده است.

گزارش شده که دحلان دیدگاه خود را در مورد چگونگی بازسازی جنبش فتح و گرفتن قدرت از رهبران فعلی به ویژه محمود عباس مجددا مطرح کرده است.

دحلان و برغوثی اتفاق نظر دارند که برای تصدی ریاست دولت انتقالی در مرحله بعدی یک شخصیت فلسطینی معرفی شود.

پربیننده ترین خبرها