"طوفان الاقصی" جهان را تغییر خواهد داد

شنبه 26 اسفند 1402 - 20:18

خبر: پایگاه خبری "آکسیوس" نوشت یک روز پس از عملیات "طوفان الاقصی" که حماس علیه رژيم صهیونیستی انجام داد، بایدن از آن به عنوان یک رویداد جهانی که می‌تواند تغییر دهنده قرن بیست و یکم باشد، یاد کرد.

العالم- یک خبر و چند تحلیل

تحلیل:

-جو بایدن رییس جمهور آمریکا، این اظهارات را روز بعد از عملیات طوفان الاقصی در مصاحبه با "رابرت هور" درباره پیامدهای بالقوه بحران جدیدی در منطقه مطرح کرد و گفت: فکر می‌کنم جهان از این نقاط عطف بزرگ عبور می‌کند و معلوم نیست چه اتفاقی در آن لحظه رخ می‌دهد. نتیجه آن بحث‌ها تعیین می‌کند که شش تا هفت دهه آینده چگونه خواهد بود. او همچنین یک حرف قابل تاملی زد و گفت: "ممکن است تحریم بشویم. "

-واضح است که تحلیل بایدن از پیامدهای "طوفان الاقصی" درست بود. این جنگ به آمریکا ثابت کرد که هزینه‌های سنگین نظامی، اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای که طی بیش از نیم قرن پرداخت کرده در عرض چند ساعت از بین رفت؛ زیرا این رژیم مسلح به سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و غربی و نیز سلاح هسته‌ای در برابر حملات چند هزار جوان مبارز فلسطینی فرو پاشید.

-"طوفان الاقصی" واقعا جهان را تغییر خواهد داد؛ زیرا این عملیات ثابت کرد که ریشه‌کن کردن ملت فلسطین در خاک فلسطین غیرممکن است همچنان‌که از بین بردن قضیه فلسطین و تعرض به مسجدالاقصی غیرممکن است و به عبارتی، خاموش کردن شعله مقاومت در دل مردم فلسطین به سادگی، با مسلح کردن اسرائیل به مدرن‌ترین تجهیزات نظامی ممکن نیست.

-جهان تغییر خواهد کرد، آمریکا، که طبق اذعان رسمی بایدن "تحریم خواهد شد"، ماموریت دفاع از این هیولای درنده و تا بن دندان مسلحی را بر عهده دارد که اینهمه ویرانی و کشتار در غزه رقم زده است. در واقع، این آمریکا است که جنگ غزه را مدیریت، و به یمن، عراق و سوریه تعدی کرده است و آمریکا در بزرگ‌ترین کشتار جمعی بعد از جنگ جهانی دوم، شریک است و لذا، ریاکاری بایدن در مورد کمک‌های بشردوستانه به غزه و نگرانی‌اش از وخامت شرایط زیست فلسطینیان در این باریکه بی‌معنا و بدون فایده است.

-مردم جهان به‌ویژه ملت‌های غربی و در راس آنها، ملت آمریکا، امروز به وضوح دریافته‌اند که اسرائیل صرفا پایگاه پیشرفته آمریکا در قلب جهان اسلام است و اگر آمریکا نبود امکان نداشت چنین پایگاهی دوام آورد و قطعا ملت فلسطین به تنهایی می‌توانست ریشه آن را از این سرزمین قطع کند. لذا، بایدن برای اولین بار اعتراف کرد که جهان ممکن است "آمریکا را تحریم کند"؛ زیرا آمریکا اولین و آخرین عامل در تمام جنایاتی است که در فلسطین اشغالی به‌ویژه از زمان عملیات "طوفان الاقصی" صورت می‌گیرد.

-درک چرایی ترس بایدن از سرنوشت رژیم اشغالگر کار سختی نیست؛‌ او دهه‌هاست که به صهیونیست بودن خود می‌بالد و می‌گوید که "اگر اسرائیلی وجود نداشت او آن را به‌وجود می‌آورد". به همین دلیل است که می‌گوییم بایدن ظالم‌تر از نتانیاهو و بن گویر علیه فلسطینیان است و در حالی‌که تاکنون طی این جنگ بیش از ۳۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند او همچنان با آتش‌بس در غزه مخالفت می‌کند و بر "نابودی حماس" تأکید دارد؛ زیرا حماس و مقاومت در غزه به جهانیان ثابت کرده‌اند که می‌توانند جهان را تغییر دهند و آمریکا را بیشتر در باتلاق گرفتار سازند. حماس و مقاومت همچنین دروغ بودن دموکراسی، آزادی، عدالت و حقوق بشری که آمریکا داعیه‌دار آنها شده را ثابت کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها