ادامه تظاهرات گسترده در تل آویو برای استعفای نتانیاهو + فیلم

يکشنبه 27 اسفند 1402 - 10:37

تل آویو صحنه تظاهرات گسترده علیه کابینه نتانیاهو بود. تظاهرات کنندگان با تجمع در برابر مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و بستن برخی خیابان ها، خواستار استعفای کابینه نتانیاهو و بازگرداندن اسرای اسرائیلی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

شرکت کنندگان در این تظاهرات – که در قدس اشغالی، تل آویو و حیفا و چند نقطه دیگر هم برگزار شد – شعار دادند ما الان خواستار آتش بس و بازگرداندن اسرا هستیم نه فردا.

فراس یاغی، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به شبکه خبری العالم گفت: سیاست نتانیاهو این است که بدون توجه به سرنوشت اسرای اسرائیلی، جنگ را تا جایی که ممکن است، ادامه دهد. لازم می دانم در اینجا به نکته ای اشاره کنم و آن این است که اسرا و زندانیان اغلب از هواداران جناح میانه رو و چپگرا هستند نه از هواداران نتانیاهو لذا در معادلات او جایی ندارند. بلکه از نظر او این تظاهرات و اعتراضات در تل آویو صرفا به نفع حماس است و باعث تقویت مواضع حماس در موضوع تبادل اسرا می شود.

این تظاهرات معمولا به رویارویی با پلیس ختم می شوند. و افراد پلیس همواره تلاش می کنند خیابان هایی را که معترضان برای اعمال فشار بر کابینه نتانیاهو بسته اند، باز کنند.

ینال جبارین، فعال سیاسی هم به شبکه العالم گفت: معترضان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و برکناری کابینه کنونی به عنوان عامل اصلی حوادث 7 اکتبر هستند. اما نتانیاهو در مقابل، برگزاری انتخابات زودهنگام را پیروزی برای حماس می داند.

بازداشت ده ها معترض از سوی پلیس و اعمال قدرت علیه آنها، حکایت از عمق اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی و افزایش کشمکش و تنش در سطوح سیاسی و شکست در جنگ غزه دارد.

تظاهرات کنندگان از هر روشی برای اعمال فشار در سطوح سیاسی و امنیتی برای قبولاندن طرح معامله آزادی اسرا استفاده می کنند و در مقابل، سرسختی و نتانیاهو و بی اعتمادی به او پیوسته در حال افزایش است.

پربیننده ترین خبرها