تظاهرات گسترده در لندن علیه نژادپرستی و اسلام هراسی

يکشنبه 27 اسفند 1402 - 14:28

ساکنان لندن، پایتخت بریتانیا، علیه نژادپرستی، اسلام هراسی و یهودستیزی تظاهراتی برگزار کردند که پس از حمله به باریکه غزه، شدت یافت و تظاهرکنندگان طرح‌های دولتی را برای دستیابی به اهدافی که اکثریت مردم با آن مخالف هستند، دانستند.

العالم اروپا

صدها نفر با توجه به وقایع بریتانیا ناشی از حمله به غزه و استانداردهای دوگانه، در اعتراض به افزایش نژادپرستی و اسلام هراسی در این کشور در مقابل اداره مهاجرت تظاهرات کردند.

یک تظاهرکننده انگلیسی گفت: "از آنجایی که دولت در حال حاضر با وضعیت غزه تعامل ندارد، این مساله هرگز هیچ کمکی به حوادث غزه نمی کند. فکر می کنم این موضوعات به شدت به هم مرتبط هستند، بنابراین به شدت به نسل کشی اعتراض دارم. "

این تظاهرات که از سوی چندین سازمان حقوق بشری فراخوان شده بود، در چارچوب توقف همه انواع تبعیض نژادی برگزار شد، به گونه ای که تظاهرکنندگان بنرهایی را علیه اسلام هراسی و یهودی ستیزی در دست داشتند و آن را به عنوان بهانه ای برای ممانعت از توقف جنگ غزه دانستند.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت: "من مسائل مربوط به تبعیض نژادی را با حوادث غزه مرتبط می دانم و معتقدم که این مسائل به شدت به هم مرتبط هستند، بنابراین من به شدت با نسل کشی که در آنجا اتفاق می افتد مخالفم."

گفتنی است چندین شخصیت حقوقی و سیاسی در میان شعارها برای آزادی فلسطین، با شعار «ما همه در انسانیت برابریم» سخنرانی کردند و خواستار جلوگیری از افزایش نفرت پراکنی در کشور شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها