لاپید: بدون بازگرداندن اسرا پیروز نخواهیم شد

لاپید: بدون بازگرداندن اسرا پیروز نخواهیم شد
يکشنبه 27 اسفند 1402 - 12:16

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که درصورت عدم موفقیت تل‌آویو در بازگرداندن اسرا از باریکه غزه، این رژیم بازنده جنگ خواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

«یائیر لاپید» رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت که تل‌آویو بدون بازگرداندن اسرا در جنگی که به راه انداخته است پیروز نخواهد شد.

طبق گزارش خبرگزاری «سما»، لاپید این اظهارات را طی مشارکت در تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو بیان کرد.

وی همچنین خواستار تلاش برای بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه شد.

لاپید در این باره افزود: توافق آسانی وجود نخواهد داشت، اما توافقی که منجر به بازگشت اسرا شود ارزش هزینه کردن را دارد و مورد پذیرش و حمایت همگی ما خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: هیچ پیروزی بدون بازگرداندن آنها وجود نخواهد داشت.

شامگاه شنبه هزاران صهیونیست در چندین نقطه از جمله تل‌آویو، قدس، حیفا، قیساریه و بئرالسبع علیه کابینه رژیم اشغالگر به ریاست بنیامین نتانیاهو تظاهرات کردند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست و حامیان آنها کابینه نتانیاهو را برای توقف جنگ تحت فشار قرار داده و علاوه بر آن اختلافات شدیدی میان اعضای کابینه جنگ شکل گرفته و درخواست‌ها برای کناره گیری نتانیاهو از سمتش بالا گرفته است.

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پیشتر در انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم در جریان جنگ و شکست خوردن آن از مقاومت اعلام کرده بود، بنیامین نتانیاهو نمی‌تواند در منصبش ادامه دهد و امکان برگزاری انتخابات در زمان جنگ وجود دارد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در باریکه غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

پربیننده ترین خبرها