وزیر خارجه عمان: ایران جزء مهمی از منطقه است

وزیر خارجه عمان: ایران جزء مهمی از منطقه است
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 01:56

بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان ان گفت که ایران جزء مهمی از منطقه خااورمیانه است.

العالم-عمان

بدر البوسعیدی در مصاحبه با سی ان ان گفت: ایران جزء مهمی از منطقه است و می‌تواند نقش مؤثری در تلاش‌های آتش‌بس در غزه و برقراری صلح در منطقه ایفا کند.

وی درباره تحولات غزه با تاکید بر اینکه حماس باید بخشی از هر راه حل برای مساله فلسطین باشد، مخالفت خود را با کنار گذشتن این جنبش از صحنه سیاسی فلسطین اعلام کرد.

وزیر خارجه عمان درباره تنش ها در دریای سرخ گفت که به نظر او یک ارتباط قوی بین تنش ها در دریای سرخ و تحولات غزه وجود دارد و توقف جنگ در غزه باعث بازگشت امنیت دریانوردی در دریای سرخ خواهد شد.

البوسعیدی بر اهمیت برگزاری کنفرانس بین المللی صلح در خاورمیانه به منظور ایجاد یک راه حل نهایی، عادلانه و پایدار برای مساله فلسطین با اتخاذ راه حل دو کشوری تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف این کنفرانس تبدیل تلاش‌های آتش‌بس و بحث‌های جاری به بحث برای تکمیل روند صلح جامع و سپس رسیدن به راه‌حل دو کشور است و صلح پایداری جز با راه حل دو دولتی وجود ندارد.

وزیر خارجه عمان گفت: آمریکا می تواند در دستیابی به آتش بس و ادامه تلاش ها برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح نقش ایفا کند.

البوسعیدی افزود: (رژیم) اسرائیل همچنان به نقض قوانین بین المللی با توجه به اقدامات ضد بشری خود ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: همه جهان و سازمان ملل متحد سیاست های (رژیم) اسرائیل را که باعث قحطی در نوار غزه می شود، محکوم می کنند که این امر موید این واقعیت است که (رژیم) اسرائیل از سلاح قحطی علیه مردم این نوار استفاده می‌کند.

البوسعیدی همچنین گفت: عمان کشوری صلح طلب است و خواستار گسترش ارزش های صلح و همزیستی در سراسر جهان است و در هیچ کجا از خشونت یا تخریب زندگی مردم حمایت نمی‌کند.

وزیر خارجه عمان در پایان تاکید کرد که تصور ادامه جنایات در نوار غزه، بدون متهم دانستن (رژیم) اسرائیل غیرممکن است.

پربیننده ترین خبرها