گزارش العالم از تجمع اعتراضی پزشکان فرانسوی بازگشته از غزه در پاریس

سه شنبه 29 اسفند 1402 - 12:43

پزشکان و پرستاران بازگشته از باریکه غزه در پاریس، پایتخت فرانسه در تجمع اعتراضی از بروز فاجعه در این باریکه و هدف قرار گرفتن کودکان و زنان باردار و راه‌اندازی کمپین حمایت از کودکان غزه خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم در پاریس گزارش داد که پزشکان و پرستاران بازگشته از باریکه غزه در پایتخت فرانسه در تظاهرات اعتراضی خود اعلام کردند که کودکان غزه مانند کودکان هم سن و سال خود، رویاهایی مانند مهندس، خلبان یا دکتر شدن دارند اما رژیم صهیونیستی نه تنها رویاهای آنان را می‌کشد، بلکه خودشان را نیز به شهادت می‌رساند.

معترضان در این راهپیمایی عروسک‌های آغشته به خون کودکان فلسطین را بالا بردند تا عمق فاجعه را نشان دهند.

محمد سالم دکتر فرانسوی بازگشته از غزه، در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «کودکان فلسطینی قربانیان این جنگ هستند. ما با چشمان خود کودکانی را دیدیم که تکه تکه شدند. آنها زنان را هم به شهادت می‌رسانند. من از جامعه بین المللی می خواهم که جلوی این کار را بگیرد. نسل‌کشی، دیگر بس است.»

کودکان مظلوم و بی‌گناه غزه یا به علت جنگ توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی یا گرسنگی ناشی از این جنگ به شهادت می‌رسند.

یکی از پرستاران بازگشته از غزه، عروسک کودک شهید فلسطینی را از غزه با خود به پاریس آورد تا به جامعه بین‌الملل نشان دهد.

سارا لیلا، پرستار فرانسوی بازگشته از غزه به گزارشگر العالم گفت: «آنها بچه‌ها را سلاخی می‌کردند و زایمان در چنین شرایط اسفباری برای زنان باردار غیرممکن بود. ما شاهد شهادت کادر پزشکی به دست ارتش رژیم صهیونیستی بودیم. این واقعاً یک قتل عام است.»

خالد باکری، یکی از اعضای انجمن فلسطینی کمک‌های اضطراری در فرانسه، تأکید کرد که « اتفاقات جاری در غزه، نسل‌کشی و کشتار سیستماتیک کودکان است. بیش از 13هزار کودک فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. این بدان معناست که «اسرائیل» استراتژی ویژه برای به شهادت رساندن کودکان فلسطینی اتخاذ کرده است.

معترشان در فرانسه به دلیل تداوم بمباران صهیونیست‌ها ابراز خشم کردند.

آنروا اعلام کرد که تعداد کودکانی که در غزه در جریان این جنگ به شهادت رسیدند از تعداد کودکان قربانی در طی چهار سال درگیری در سراسر جهان بیشتر شده است.

پربیننده ترین خبرها