نظرسنجی: 70 درصد فلسطینی‌ها از عملکرد حماس راضی هستند

نظرسنجی: 70 درصد فلسطینی‌ها از عملکرد حماس راضی هستند
جمعه 3 فروردين 1403 - 19:54

مرکز تحقیقات سیاسی فلسطین با انجام یک نظرسنجی از افزایش سطح رضایت فلسطینی‌ها از عملکرد جنبش حماس در جریان تجاوزات ارتش اشغالگر به نوار غزه خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

برخلاف تبلیغات رژیم اسرائیل و برخی نظام‌‌های عربی و تشکیلات خودگردان مبنی بر آنکه حوادث غزه حاصل عملیات حساب‌نشده مقاومت علیه رژیم اسرائیل بوده است، نتایج یک نظرسنجی نشان داد که محبوبیت جنبش حماس در غزه بعد از جنگ افزایش پیدا کرد.

پس از 5 ماه جنگ وحشیانه اسرائیل علیه غزه، فقط 19 درصد از ساکنان غزه بر این عقیده‌اند که اسرائیل پیروز خواهد شد. در حالی که 59 درصد می‌گویند که پس از جنگ اداره غزه به عهده حماس خواهد بود؛ بدین معنا که اکثر فلسطینی‌ها همچنان به توان نظامی حماس ایمان دارند و این جنبش را پیروز جنگ می‌دانند.

از جمله نتایج قابل توجه این نظرسنجی آن است که 71 درصد از فلسطینی‌ها در کرانه باختری و باریکه غزه بر این باورند که عملیات طوفان الاقصی اقدامی درست بوده است. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که میزان تایید عملیات الاقصی از سوی مردم غزه همزمان با شدت گرفتن جنگ، افزایش پیدا کرده است.

طبق این نظرسنجی، میزان رضایت از جنبش حماس همچنان بالا و به میزان 70 درصد است و میزان رضایت از یحیی السنوار رئیس حماس در غزه نیز 61 درصد است. این در حالی است که میزان رضایت از جنبش فتح در کرانه باختری به 27 درصد و میزان رضایت از محمود عباس به 14 درصد کاهش یافت.

سه چهارم فلسطینی‌ها بر این باورند که جنگ علیه غزه از 7 اکتبر تاکنون سبب احیای توجه بین‌المللی نسبت یه مساله فلسطین شد و ممکن است موجب به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین شود.

56 درصد از مردم غزه بر این عقیده‌اند که در صورت برگزاری انتخابات، حماس پیروز خواهد شد. اکثریت مردم غزه احتمال پیروز شدن رژیم اشغالگر در جنگ را نمی‌دهند. 59 درصد از مردم غزه و کرانه باختری می‌گویند که حماس پس از پایان جنگ کنترل باریکه غزه را در دست خواهد کرد

این نطرسنجی همچنین نشان داد که 81 درصد از فلسطینی‌ها از عملکرد محمود عباس راضی نیستند و 84 درصد خواهان استعفای او هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها